Cum susţine şi guvernul PSD/ALDE capitalul românesc: Grindeanu a plecat la Bruxelles să „împartă” dulceaţă şi zacuscă şi s-a întors „cumpărând” elicoptere şi avioane Airbus

Campania electorală, toamna 2016, PSD/ALDE: multinaţionalele scot profituri de miliarde din România (nici nu mai contează dacă sunt lei sau euro, că oricum lumea nu face diferenţa), în timp ce românii sunt plătiţi cu salarii mizerabile, iar antreprenorilor români li se închid companiile.

1884 afișări
Imaginea articolului Cum susţine şi guvernul PSD/ALDE capitalul românesc: Grindeanu a plecat la Bruxelles să „împartă” dulceaţă şi zacuscă şi s-a întors „cumpărând” elicoptere şi avioane Airbus

Cum susţine şi guvernul PSD/ALDE capitalul românesc: Grindeanu a plecat la Bruxelles să „împartă” dulceaţă şi zacuscă şi s-a întors „cumpărând” elicoptere şi avioane Airbus (Imagine: Alexandra Pandrea/ Foto Mediafax)

Cioloş şi Iohannis nu sprijină deloc capitalul românesc, iar Soros plăteşte ONG-urile să protesteze împotriva celor care ţin cu România.

Dacă venim la putere (spuneau cei de la PSD/ALDE) vom impozita multinaţionalele, vom mări redevenţele, vom scăpa firmele româneşti de prigoana Fiscului, vom dezvolta capitalul românesc prin comenzi interne, vom majora salariile şi pensiile, ca toată lumea să traiască bine, nu numai multinaţionalele sau cei care lucrează acolo, denumiţi corporatişti.

Decembrie 2016, programul de guvernare 2017-2020 al cabinetului Dragnea/Grindeanu: „Un alt pilon principal al modelului de dezvoltare îl reprezintă creşterea potenţialului economiei. Numai astfel vom putea îndeplini deopotrivă regulile fiscale la care ne-am angajat şi stimularea creării de locuri de muncă bine plătite. Vom încuraja capitalul autohton în acelaşi timp cu o strategie consistentă de atragere a investiţiilor străine directe mai ales în sectoarele cu valoare adăugată ridicată. Considerăm că România trebuie să investească masiv în infrastructură şi în fabrici noi. Nu mai putem doar să vindem ce produc alţii. Ne trebuie capacităţi de producţie noi şi aici, pe lângă investiţiile private, credem că şi statul poate juca un rol prin Fondul Suveran de Investiţii şi Dezvoltare şi schema de start-up propuse, prin investiţii în industria de apărare, energie, tehnologia informaţiei,industrie alimentarăşi altele.”

31 ianuarie: adoptarea OUG 13 de către guvernul Grindeanu prin semnătura primului-ministru. Încep protestele în stradă. Ambasadorii Franţei, Germaniei, Belgiei, SUA etc. îşi exprimă dezacordul, dezamăgirea privind adoptarea ordonanţei. Preşedintele Comisiei Europene, Jean Claude Juncker, iese public şi avertizează guvernul Grindeanu privind adoptarea OUG 13, de dezincriminare a abuzului în serviciu şi de eliberare/albirea celor corupţi.

Activul PSD, cei care aduc voturile, reacţionează împotriva celor din Piaţa Victoriei susţinând că sunt plătiţi de Soros, de străini, de multinaţionalele din România ca să destrame ţara.

Multinaţionalele şi-au trimis angajaţii să protesteze pentru că guvernul Dragnea/Grindeanu a majorat salariul minim pe economie şi le dă planurile peste cap, pentru că obţin un profit mai mic, spun liderii locali ai PSD, propriii lor membri.

10 februarie: premierul Sorin Grindeanu s-a întâlnit la Palatul Victoria cu o delegaţie a grupului Airbus Helicopters şi ai ambasadelor Franţei şi Germaniei la Bucureşti.

Airbus Helicopters, divizie a gigantului European Airbus, a deschis în toamna anului trecut o unitate la Braşov pentru asamblarea (reţineţi, asamblarea) modelului de elicopter H215, inaugurare la care a fost prezent chiar preşedintele Franţei, Francois Hollande.

Sperăm ca şi România să facă câteva comenzi pentru aceste elicoptere, a spus Olivier Michalon, senior vice president la Airbus Helicopters: „Dar aşa cum a spus şi preşedintele Franţei, este necesar ca România să dea un exemplu pentru că atunci când vrei să exporţi un elicopter sau orice produs, una dintre primele întrebări ale posibililor cumpărători este -  ţara care produce acest produs îl cumpără? Este adevărat că proiectul H215 va fi mai puternic dacă România va fi interesată de achiziţia acestui elicopter produs în România”, a menţionat Michalon.

Un astfel de elicopter costă de la 13 milioane de euro în sus.

Miercuri/joi, 15/16 februarie: Valer Blidar, proprietarul fabricilor de material rulant Astra Vagoane Călători din Arad, unde alături de vagoane, mai produce tramvaie sau autobuze: „Am plecat în Asia de Sud-Est, la mii de kilometrii depărtare, să caut contracte pentru fabrica de vagoane de la Arad. În orice ţară normală statul susţine industria, producătorii locali, dar în România nu se întâlneşte acest lucru. Din contră, statul ne blochează mai mult, suntem eliminaţi de la licitaţii, în favoarea producătorilor străini” (el se referee la o licitaţie de rame pentru metroul din Bucureşti).

Radu Zlatian, Softronic Craiova, companie care pe ruinele Electroputere a făcut o locomotive proprie: „Atât timp cât în România nu se pune problema să fie vreo comandă, mergem în străinătate. Orice guvern resposabil ar trebui să-şi susţină producătorii”.

Joi/vineri, 16/17 februarie: Conferinţa Patronatului Investitorilor Autohtoni (PIAROM), unde s-a prezentat a doua ediţie a studiului – Capitalul Privat Românesc, realizat împreună cu ZF. „Autorităţile române se feresc pur şi simplu de noi şi sunt uimiţi că mai există firme industrial cu capital privat românesc, după cum am constatat din convorbirea cu un înalt oficial, care, culmea, avea chiar studii de inginerie în construcţii de maşini”, spune Constantin Savu, preşedinte şi director general al Uzinsider, un holding românesc care produce maşini şi echipamente industriale.

Savu spune că România, cu doar 20 milioane de locuitori, are doar 57 mld. euro exporturi, pe când Slovenia are 55 mld. euro cu 2 milioane de locuitori, iar Cehia are exporturi de 140 mld. euro, cu 10 milioane de locuitori.

„Avem tone de strategii în sertare, am putea să le exportăm”, a menţionat ironic Savu.

Citeşte continuarea pe ZF.ro.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici