Premierul Dăncilă, după ce i-a comparat pe cei care critică îndepărtarea României de valorile europene cu autiştii: Nu am dorit să aduc jigniri persoanelor cu tulburări din spectrul autismului / CNCD s-a autosesizat

Premierul Viorica Dăncilă şi-a cerut scuze public pentru declaraţia făcută în cadrul unei emisiuni televizate şi precizează că prin comparaţia făcută nu a dorit să aducă jigniri persoanelor cu tulburări din spectrul autismului.

2520 afișări
Imaginea articolului Premierul Dăncilă, după ce i-a comparat pe cei care critică îndepărtarea României de valorile europene cu autiştii: Nu am dorit să aduc jigniri persoanelor cu tulburări din spectrul autismului / CNCD s-a autosesizat

Premierul Dăncilă, după ce i-a comparat pe cei care critică îndepărtarea României de valorile europene cu autiştii: Nu am dorit să aduc jigniri persoanelor cu tulburări din spectrul autismului

”Îmi declar sprijinul ferm pentru persoanele cu dizabilităţi, indiferent de natura acestora. Sunt oameni care au nevoie de grija şi de susţinerea noastră. Avem datoria să dovedim înţelegere şi umanitate, să le respectăm drepturile, să le apărăm demnitatea”, a afirmat prim-ministrul Dăncilă.

Şeful Executivului a ţinut să sublinieze că doar printr-o atenţie constantă acordată persoanelor cu dizabilităţi se poate contribui la integrarea acestora în societate şi punerea în valoarea a calităţilor lor.

”M-am implicat activ în tot ceea ce înseamnă promovarea şi apărarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi. Ca prim-ministru, voi folosi toate pârghiile legale pentru a pune în practică, în cel mai scurt timp, măsuri active destinate rezolvării dificultăţilor pe care le întâmpină semenii noştri”, a subliniat Viorica Dăncilă.

Dăncilă: Îi voi suna pe reprezentanţii asociaţiilor şi am să spun că nu asta a fost intenţia mea

Premierul Viorica Dăncilă a declarat, vineri, că îi va suna pe reprezentanţii asociaţiilor care luptă pentru drepturile persoanelor cu autism şi că se va implica personal pentru construirea unei strategii bune pentru persoanele cu dizabilităţi.

”Am să iau toate organizaţiile, am să sun personal la cei care au făcut această sesizare şi am să spun că nu a fost intenţia mea să fac acest lucru. Voi face toate demersurile, nu pentru a evita o sancţiune, ci pentru faptul că chiar îmi pare rău că s-a înţeles acest lucru şi empatizez total cu oamenii care au această problemă”, a declarat Viorica Dăncilă.

Ea a spus că se va implica personal pentru construirea unei „strategii bune şi pentru astfel de persoane, dar şi pentru alte persoane cu dizabilităţi care se confruntă cu probleme”.

Asociaţia Părinţilor Copiilor cu Autism a transmis o scrisoare deschisă premierului Viorica Dăncilă, referitoare la folosirea în sens peiorativ a termenului <<autism>>, menţionând că arată nivelul de înţelegere de către politicieni a oamenilor cu această condiţie.

"Un demnitar care ar trebui să-i privească şi respecte pe toţi cetăţtenii ţării în mod egal şi nu să îi compare pe unii cu alţii. Iar termenul cel „rau„ al comparatiei este reprezentat, în cazul dumneavoastră de noi, ”autiştii”, adica de copiii noştri, soţii, părinţii, fraţii nostri, pe care îi priviţi ca fiind de condiţie inferioară", transmite asociaţia.

De asemenea, reprezentanţii asociaţiei susţin ca este regretabil că au mai fost astfel de declaraţii făcute de politicieni.

"Acest lucru este foarte îngrijorător şi arată nivelul de înţelegere de către politicieni a autismului şi a problematicii oamenilor cu această condiţie, nivelul real de empatie şi aplecare al demnitarilor faţă de nevoile acestor cetăţeni. 1 din 100 de români are o tulburare din spectrul autismului. Aşadar, există aproape 200 000 de „autişti„ (plus familiile lor), şi ei tot cetăţeni romani, care aşteaptă să fie trataţi cu respect de către reprezentanţii statului român", precizează asociaţia.

Sursa citată susţine că aşteptările de la noul premier ar fi ca prima dată când rosteşte termenul în public, să fie când anunţă măsuri pentru aceste persoane.

"Lipsa serviciilor specializate este cronică, părinţii sunt disperaţi, ei trebuie să susţină copilul (copil, tânăr sau adult) doar cu propriile forţe fizice, psihice, emoţionale, să asigure din propriile resurse toate terapiile şi serviciile de care copiii lor au nevoie, iar noile schimbări legislative- asa-zisa revoluţia fiscală- înrăutăţesc şi mai mult lucrurile, dărâmă şi ong-urile de părinţi, singurele care îi mai ajută pe aceştia în lupta lor", se arată în comunicatul de presă.

Preşedintele Federaţiei pentru drepturi şi resurse pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist a sesizat Consiliul pentru Combaterea Discriminării în legătură cu afirmaţiile premierului. CNCD aşteaptă înregistrarea sesizării pentru a face verificări.

CNCD s-a autosesizat în cazul declaraţiilor premierului legate de autism. Dăncilă, audiată marţi

Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) s-a autosesizat, vineri, după declaraţiile premierului de joi seara, referitoare la autism, Viorica Dăncilă fiind chemată pe 20 februarie la audieri.

Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării a decis să se autosesizeze cu privire la declaraţia doamnei Prim-ministru Dăncilă Viorica Vasilica, din cadrul interviului acordat la televiziunea Antena 3, în seara zilei de 15 februarie 2018, care a avut următorul conţinut: “Aceşti oameni cred că sunt autişti şi nu văd şi nu aud ceea ce este vizibil pentru toţi cei de bună credinţa”.

Consiliul urmează să organizeze audierea doamnei Prim-ministru în data de 20 februarie. În speţă, va fi citat la audieri şi moderatorul emisiunii respective, domnul Mihai Gâdea. În urma îndeplinirii procedurii legale, C.N.C.D. va analiza declaraţia în speţă şi comportamentul moderatorului, din perspectiva săvârşirii unei posibile fapte de discriminare, prin încălcarea dreptului la demnitate umană a persoanelor cu autism, a transmis CNCD.

Iniţial, reprezentanţii Consiliului spuneau că vor aştepta sesizarea organizaţiilor neguvernamentale care şi-au exprimat public nemulţumirea. Asociaţia Părinţilor Copiilor cu Autism a transmis o scrisoare deschisă premierului Viorica Dăncilă, referitoare la folosirea în sens peiorativ a termenului <<autism>>, menţionând că arată nivelul de înţelegere de către politicieni a oamenilor cu această condiţie.

Premierul Viorica Dăncilă a declarat joi seara, la Antena 3, că doreşte o abordare transparentă cu liderii europeni pe tema respectării statului de drept în România, ea numindu-i “autişti” pe cei care, în dezbaterea din Parlamentul European, au criticat îndepărtarea autorităţilor de la Bucureşti de valorile europene.

”Vreau o relaţie mult mai bună cu liderii instituţiilor europene, pentru că ne aşteaptă o perioadă importantă pentru UE, ne aşteaptă o perioadă importantă pentru România - preşedinţia UE şi cred că este foarte bine să putem să fim şi noi la masa discuţiilor atunci când se vorbeşte despre viitorul Europei, atunci când se creionează politicile la nivel european. O abordare corectă şi transparentă, în care informaţia să fie luată de la Guvern şi să evităm dezinformările care au creat atâtea nemulţumiri, spun eu, din partea mea, din partea românilor, să nu mai ajungă România şi problemele existente în România să fie discutate în plenul Parlamentului European, bazate pe dezinformările pe care, din păcate, românii le fac pentru România", a declarat Viorica Dăncilă la Antena 3.

Întrebată cine sunt românii care dezinformează la nivelul UE, premierul a spus: "Eu ştiu românii de la Bruxelles. Nu exclud să fie români şi din ţară".

"Ştim cât rău ne-a făcut doamna Monica Macovei nouă ani de zile în Parlamentul European. Am văzut atitudinea dumneaei şi acest lucru ne-a creat o stare de tristeţe, pentru că probleme poate sunt în multe ţări. Fiecare ţară îşi are problemele ei, dar şi le rezolvă pe plan intern. Nu vii să-ţi pârăşti propria ţară şi să ceri să o judece alte 27 de ţări în plenul Parlamentului European. Cred că acest lucru, dacă eşti bun român, nu-l faci. Şi am văzut buni români, colegii mei europarlamentari care au apărat România la Bruxelles şi care au arătat minciunile şi dezinformările care s-au practicat la nivelul Parlamentului, la nivelul Comisiei. I-am felicitat din tot sufletul şi pe Dan Nica, Puiu Paşcu, Norica Nicolai, Victor Boştinaru, Maria Grapini, toţi ceilalţi colegi care au vrut să arate realitatea. Pentru două minute m-am văzut în locul lor şi m-am gândit că şi eu am făcut acelaşi lucru ani de-a rândul. Şi, de fiecare dată, credeam că aceasta este ultima, dar, din păcate, acest lucru nu s-a terminat. Vreau să am o altă abordare, astfel încât liderii europeni să fie informaţi corect şi să nu se mai repete ceea ce am văzut până acum", a declarat Dăncilă.

”Aceşti oameni, să mă exprim elegant, dezinformează şi ştiu realitatea, dar nu vor să o accepte şi nu vor să o vadă. Aceşti oameni cred că sunt autişti şi nu văd şi nu aud ceea ce este vizibil pentru toţi cei de bună credinţă”, a apreciat premierul Viorica Dăncilă, fost europarlamentar.