- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (15.04.2015, 15:32)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNSC a cerut DNA informaţii privind licitaţia pentru trenurile de metrou
CNSC a primit două contestaţii la licitaţia pentru achiziţia de trenuri noi la metrou, dar aşteaptă răspunsul DNA privind eventuale nereguli anchetate în legătură cu desfăşurarea procedurii organizate de Metrorex, contractul atribuit companiei CAF neputând fi semnat până la clarificarea situaţiei.
312 afișări
CNSC a cerut DNA informaţii privind licitaţia pentru trenurile de metrou (Imagine: CAF)
Astra Vagoane Călători, deţinută de omul de afaceri Valer Blidar, şi Alstom Transport, parte a grupului francez Alstom, au contestat, la finele lunii martie, la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), licitaţia organizată de Metrorex pentru cumpărare a 51 trenuri noi pentru Magistrala 5, atribuită, potrivit mai multor surse din piaţă, companiei spaniole CAF.
"Autoritatea contractantă, în cazul nostru Metrorex, a solicitat suspendarea soluţionării cauzei de către CNSC deoarece există pe rolul DNA o plângere penală sau o cercetare sau o urmărire penală, cu privire la procedura de achiziţie publică în cauză. Noi am solicitat DNA să ne comunice dacă există sau nu începerea urmăririi penale. Când vom primi un răspuns, vom analiza şi ne vom pronunţa în consecinţă. Deocamdată nu ştim care va fi răspunsul", a declarat, miercuri, răspunzând unor întrebări pe această temă, preşedintele CNSC, Lehel-Lorand Bogdan.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
-
Situaţie de urgenţă la Slănic. Craterul apărut în oraş - autorităţile din Prahova vor să facă noi evacuări ale populaţiei
-
Războiul din Ucraina, ziua 799. SUA acuză Rusia că foloseşte arme chimice / Replica Moscovei / Oraş pârjolit de ruşi în estul Ucrainei: doar turla bisericii a rămas intactă / Ne îndreptăm spre un război Rusia-NATO?
-
Elveţia a invitat peste 160 de ţări la conferinţa pentru pace în Ucraina. Rusia nu este pe listă
Termenul de soluţionare a celor două contestanţii este de 20 de zile, dar procedura nu poate fi lansată în lipsa unui răspuns din partea DNA. Solicitarea către Direcţia Naţională Anticorupţie a fost transmisă înainte de sărbătorile de Paşte, a spus reprezentantul CNSC.
Întrebat dacă s-a mai confruntat cu situaţii similare până în prezent, şeful Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a răspuns negativ.
"Personal nu, dar plângeri penale întotdeauna au fost, împotriva tuturor procedurilor organizate de autorităţile contractante, nu este o regulă sau nu este o surpriză că se verifică sau că se cercetează. În fiecare zi auzim cercetări sau că se declanşează urmărirea penală împotriva unui primar sau ministru pentru atribuirea de contracte. Noi avem competenţa legală de a nu ne pronunţa dacă ştim că există o urmărire penală într-o anumită cauză, până când nu se lămuresc aceste lucruri. Punct", a adăugat Bogdan.
Licitaţia cu o valoare estimată de aproximativ 440 milioane euro, cu TVA, vizează achiziţia a minim 43 şi maxim 51 de trenuri pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu până la patru contracte subsecvente.
Pentru acest contract, Metrorex a primit la 15 octombrie oferte din partea Astra Vagoane Călători (1,14 miliarde lei), Alstom Transport (322,2 milioane euro), CAF (309,3 milioane euro), CSR din China (272,3 milioane euro) şi Pesa din Polonia (1,5 miliarde lei). Sumele nu includ TVA.
"Obiectul procedurii de achiziţie îl constituie, în principal, achiziţionarea de trenuri noi de metrou, dar cerinţele formulate de autoritatea contractantă se referă şi la furnizarea sculelor, echipamentelor şi dispozitivelor speciale, aplicaţiilor software, astfel încât preţul ofertat corespunzător îndeplinirii obiectului acordului-cadru include toate costurile aferente furnizării produselor (51 de trenuri şi scule, dispozitive, echipamente etc.) şi prestării serviciilor accesorii. Prin urmare, este impropriu să se considere că preţul unui tren reprezintă a 51-a parte din preţul total ofertat", au comunicat pentru MEDIAFAX reprezentanţii administratorului metroului bucureştean, la începutul săptămânii trecute.
Presa a relatat în luna martie că procurorii DNA au făcut percheziţii la Metrorex, fiind suspectate fapte de corupţie în cazul licitaţiei pentru cumpărarea trenurilor.
Metrorex anunţa în decembrie că amână până cel târziu în luna martie desemnarea câştigătorului contractului, din cauza "complexităţii ofertelor".
La 10 martie, administratorul metroului bucureştean a comunicat că a finalizat etapa de evaluare a ofertelor, dar rezultatele finale, stabilirea câştigătorilor şi atribuirea contractelor de achiziţie publică vor fi comunicate printr-un anunţ de atribuire, publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, după expirarea termenelor de contestare sau soluţionare la CNSC.
Contractul estimat la 1,556 miliarde lei fără TVA va fi finanţat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, şi bani de la buget, potrivit anunţului de participare lansat la jumătatea anului trecut de Metrorex.
Luând în calcul valoarea estimată, contractul ar fi cel mai mare de acest tip încheiat până în prezent de Metrorex.
Metrorex a mai atribuit companiei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), în anul 2011, un contract în valoare de 97 milioane euro, pentru livrarea a 16 garnituri. Acordul a fost extins la finele anului trecut cu încă opt trenuri, cu un cost de 47 milioane de euro.
Cele mai multe trenuri ale Metrorex sunt produse de compania canadiană Bombardier.
Parcul de metrouri al Metrorex include şi mai multe trenuri vechi produse de Astra Arad.
Cu francezii de la Alstom, Metrorex a încheiat în 2003 un contract cu o durată de 15 ani pentru asigurarea serviciilor de mentenanţă a trenurilor.
Citește pe alephnews.ro: Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Problema României e că votantul s-a înstrăinat de putere. Democrația înseamnă că tu, eu și toți din țară avem puterea
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Florin Piersic este în pericol și trebuie dus de urgență la Viena! Scandal uriaș generat de evenimentele din spital
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe