Comandantul unei NAVE abandonate de proprietari în Portul Constanţa a murit la bord. Navigatorii nu-şi primiseră salariile din decembrie

Comandantul ucrainean al unei nave sub pavilion Togo, reţinută în Portul Constanţa de la începutul acestui an, a murit la bordul vasului, fiind înştiinţate autorităţile române şi Ambasada Ucrainei de la Bucureşti, care va informa familia comandantului. Navigatorii nu au primit salarii din decembrie.

8829 afișări
Imaginea articolului Comandantul unei NAVE abandonate de proprietari în Portul Constanţa a murit la bord. Navigatorii nu-şi primiseră salariile din decembrie

Comandantul unei nave abandonate în Portul Constanţa a murit la bord. Salariile, neplătite de 5 luni

Adrian Mihălcioiu, reprezentantului Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România, a precizat, miercuri, că Tsaruk Yuriy, comandantul navei Geo Star, sub pavilion Togo, a murit, marţi seară, în jurul orei 19.00, după ce cadrele medicale de pe ambulanţa sosită la faţa locului au încercat timp de mai bine de 45 de minute să îl resusciteze, însă inima bărbatului a cedat.

„Au fost alertate autorităţile române şi Ambasada Ucrainei de la Bucureşti care va informa familia comandantului. Tsaruk Yuriy avea 62 de ani şi locuia în Ismail, Ucraina. Comanda a fost preluata de secundul navei”, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, Adrian Mihălcioiu.

Nava Geo Star, sub pavilion Togo, a fost reţinută în data de 31 ianuarie 2017 de autorităţile portuare constănţene din cauza deficienţelor majore în ceea ce priveşte Convenţia Maritimă a Muncii Geneva 2006 (MLC 2006).

„Din momentul reţinerii, armatorii au abandonat practic nava, lăsând-o împreună cu cei 12 navigatori, 11 din Ucraina şi unul din Rusia, la voia întâmplării. Salariile navigatorilor nu au mai fost plătite din luna decembrie şi pe rând, apa şi alimentele s-au terminat. Agentul navei a alimentat nava cu apă şi alimente, dar salariile nu au fost plătite, fiind presiuni materiale destul de mari pe navigatori şi familiile acestora”, explică Mihălcioiu.

Potrivit acestuia, asiguratorul navei este un club rusesc, care nu şi-a îndeplinit obligaţiile din contractul semnat cu armatorii.

„În aceste condiţii, la solicitarea echipajului şi cu aprobarea ITF Londra, vineri, 28 aprilie, s-a introdus acţiune în instanţă pentru recuperarea salariilor navigatorilor, acţiune care se va desfăşura în conformitate cu legislaţia internaţională şi cea naţională. Dar viaţa dusă pe această navă şi greutăţile de la bord au început să facă victime”, a mai spus Adrian Mihălcioiu.

Comanda a fost preluată de secundul navei.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici