Servicii legate de educaţie, bănci sau farmaceutică, comandate fictiv de Siveco de la firme fantomă

Procurorii prezintă, în referatul prin care propun arestarea preşedintelui Siveco, Irina Socol, o listă detaliată a comenzilor de prestări servicii ridicate la percheziţii de la sediul companiei, o parte a acestora fiind pentru soluţii informatice în domeniile educaţie, bancar şi farmaceutic.

471 afișări
Imaginea articolului Servicii legate de educaţie, bănci sau farmaceutică, comandate fictiv de Siveco de la firme fantomă

Servicii legate de educaţie, bănci sau farmaceutică, comandate fictiv de Siveco de la firme fantomă (Imagine: Marius Dumbraveanu/ Mediafax Foto)

Procurorii de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti prezintă pe larg, în referatul cu propunerea arestării preventive a preşedintelui Siveco, comenzile de prestări servicii ce au fost ridicate cu ocazia percheziţiei făcute la sediul la Siveco România.

Astfel, Siveco a facturat la societatea Eurovip servicii de monitorizare şi evaluare incidente pentru 45 lecţii realizate în proiectul SEI 5 destinat Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării (45 lecţii x 1.200 euro/lecţie = 54.000 de euro) şi servicii de monitorizare şi evaluare incidente pentru 45 lecţii realizate în proiectul SEI 5 destinat Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării (50 lecţii x 1.200 euro/lecţie = 60.000 de euro), precum şi servicii de validare a ofertei tehnice pentru Calcul performanţă financiară şi analiză la Eximbank, servicii de validare a ofertei tehnice pentru implementarea unei soluţii de Enterprise Content Management în cadrul EASA (European Aviation Safety Agency).

Pentru aceeaşi firmă, Siveco a facturat servicii de validare a fişelor de proiect pentru depunere de proiecte pe FS POSDRU - la Ministerul Transporturilor, servicii de testare şi monitorizare a rezolvării incidentelor pentru sistemul Learning Content Management System AEL - destinat Ministerului Educaţiei din Cipru, servicii de validare a ofertei tehnice pentru implementarea unei platforme eLearning în cadrul Distrigaz Sud şi servicii de validare a cazurilor şi scenariilor de test pentru Sistemul Informatic de Management Informatic al Stocurilor - S YMS - destinat CNE Cernavodă.

Pe numele societăţii Future Soft Service, Siveco a facturat servicii de validare a cazurilor de test actualizate rezultate în urma modificărilor legislative dezvoltate în SIUÍ implementat la CNAS pentru modulul Farmacii, servicii de validare a cazurilor de test actualizate rezultate în urma modificărilor legislative dezvoltate în SIUI implementat la CNAS pentru modul Recuperare ambulatorie, servicii de validare a documentaţiei cuprinzând cerinţele software actualizate pentru următoarele module ale Sistemului de procesare a cererilor de finanţare pentru dezvoltare rurală din cadrul Agenţiei de plăţi pentru dezvoltare rurală şi pescuit şi servicii de validare a următoarelor documente pentru proiectele KB3 şi KB4: raport 20 - Dezvoltarea şi implementarea unui program de finanţare a parteneriatelor între comunităţile legale.

Tot pentru Future Soft Service, Siveco a facturat servicii de validare a documentaţiei referitoare la modelul de date şi de proces pentru proiectul SAFIR - servicii de consultanţă pentru consolidarea şi dezvoltarea sistemului informatic pentru administrarea prestaţiilor sociale, servicii de validare a specificaţiilor de testare actualizate pentru componenta de management al documentelor(SIVADOC) din cadrul Sistemului Informatic Integrat în implementare la ARBDD, servicii de validare a documentaţiei referitoare la ghidul de utilizare al sistemului informatic naţional de semnalări (SINS) şi servicii de validare a documentului de teste pentru BDNE (în limba franceză).

"După cum se poate observa, având în vedere caracterul complex şi tehnic, pentru prestarea acestor servicii este nevoie de persoane cu cunoştinţe din domenii diverse. Or, aşa cum am arătat, reprezentanţii societăţilor prestatoare nu aveau astfel de cunoştinţe, fapt de altfel recunoscut de aceştia, care au arătat că nu au prestat serviciile facturate către Siveco România", notează anchetatorii, care mai arată că toţi cei audiaţi "au recunoscut faptul că toate serviciile facturate către Siveco sunt fictive" şi că "serviciile respective au fost prestate de către angajaţii Siveco, dar scriptic acestea cu fost înregistrate ca fiind prestate de cele şapte societăţi în scopul de a diminua impozitul pe profit şi TVA de plată".

Procurorii mai arată că, "practic, este fictiv tot lanţul de achiziţii din spatele societăţilor care au facturat către Siveco România", pentru că, "din moment ce societăţile prestatoare nu au avut angajaţi, inculpaţii nu au cunoştinţele necesare pentru a presta astfel de servicii, iar alţi prestatori reali de servicii nu au fost identificaţi, este evident că toate serviciile facturate, inclusiv serviciile facturate către Siveco, sunt fictive".

Anchetatorii mai precizează, în documentul citat, că la locuinţele inculpaţilor, şi la sediile societăţilor prestatoare, cu ocazia percheziţiilor, nu au fost identificate calculatoare care să conţină programele informatice create şi testate pentru Siveco România.

Irina Socol, preşedinte şi acţionar al SIVECO România, a fost reţinută de procurori, marţi dimineaţă, alături de o directoare din firma sa, în dosarul de evaziune fiscală în domeniul comercializării de programe informatice, în care cu o zi în urmă au fost făcute percheziţii.

Procurorii au emis ordonanţă de reţinere pentru 24 de ore pe numele Irinei Socol, dar şi pe numele directorului comercial adjunct, Aurora Ecaterina Crusti.

Ceilalţi suspecţi din dosarul de evaziune fiscală în domeniul comercializării de programe informatice vor fi cercetaţi în libertate, după ce, la audierile de luni, majoritatea acestora şi-au recunoscut faptele, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.

În cazul lui Tiberiu Grabany a fost dispusă cercetarea sub control judiciar, au mai spus sursele citate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici