STUDIU: Bucureştiul ocupă locul trei în topul oraşelor cu cel mai aglomerat trafic din lume. Mai rău stau doar două oraşe, din Asia şi America Latină

Bucureştiul ocupă locul trei în lume în topul oraşelor cu cel mai aglomerat trafic din lume, fiind singurul din Europa care apare în clasamentul realizat de compania de sisteme de navigaţie TomTom, citat de Bloomberg.

2356 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Bucureştiul ocupă locul trei în topul oraşelor cu cel mai aglomerat trafic din lume. Mai rău stau doar două oraşe, din Asia şi America Latină

STUDIU: Bucureştiul ocupă locul trei în lume în topul oraşelor cu cel mai aglomerat trafic din lume

Topul este condus de Bangkok şi Mexico City, după Bucureşti situându-se Jakarta, Moscova şi oraşul Chongqing din China. Topul celor mai aglomerate oraşe este dominat de statele emergente, Los Angeles fiind singurul oraş din cele aflate în cele mai bogate ţări ale lumii din top 15.

Unele dintre cele mai aglomerate oraşe din lume, care nu sunt prinse în clasamentul TomTom sunt Dhaka, Delhi şi Karachi.

În economiile emergente, multe oraşe ajung la punctul în care capacitatea de transport a drumurilor este depăşită. Există aproximativ 40 de vehicule înmatriculate pe kilometru de drum în SUA, Franţa, Rusia şi Brazilia, conform datelor Agenţiei Mondiale a Sănătăţii şi a datelor furnizate de CIA. Aceasta se compară cu Iranul, Thailanda, Vietnamul şi Indonezia, unde indiceel este de 200 de vehicule pe kilometru.

Doi factori fac această realitate gestionabilă, pentru moment: există doar 13 înmatriculări la 1.000 de persoane în Bangladesh, 30 în Nigeria şi 44 în Pakistan, comparativ cu peste 500 de înmatriculări în cele mai bogate ţări. Iar atunci când oamenii din regiuni cu venituri reduse îşi cumpără vehicule, acestea sunt cu precădere motociclete şi scutere, care ocupă mai puţin spaţiu decât autoturismele.

Dar, pe măsură ce veniturile cresc, sporeşte şi numărul de proprietari de vehicule. Thailanda, Vietnam şi Indonezia au la fel de multe autovehicule pe cap de locuitor ca Marea Britanie.

Pentru a mai tempera situaţia, oraşele introduc limitări în utilizarea vehiculelor, adoptate în Manila, Mexico City, Bogota sau Beijing, iar în Londra accesul în centru este plătit.

Cea mai eficientă soluţie este, pe termen lung, extinderea transportului public, în special metroul şi trenurile suburbane.

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici