- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Sport
- Externe
- Cultură-Media
- Life
- Ştiinţă
- Noua Constituţie
- BAC 2013
- Revista presei
- Politicieni
- ZOOM
Ce e bine să mâncăm şi ce nu? Cum se schimbă sfaturile nutriţioniştilor în timp
A devenit un obicei ca unii oameni de ştiinţă să emită o teorie privind un aliment sănătos pentru ca după o perioadă alţii să afirme contrariul. În timp, unele alimente au trecut de la a fi recomandate la a fi extrem de nocive pentru organism.
Părerile cercetătorilor sunt atât de diferite încât The Sun a realizat o cronologie a recomandărilor oamenilor de ştiinţă.
Ouă
1990: Nutriţioniştii au avertizat că ouăle produc un colesterol mare iar consumul mediu a scăzut la două, trei pe săptămână.
2009: Sfatul privind reducerea consumului de ouă a fost retras după ce studiile au arătat că cei mai mulţi oameni nu au colesterolul mărit din cauza lor.
2012: Consumarea a două gălbenuşuri de ou pe săptămână este la fel de nocivă pentru inimă ca şi fumatul pentru că înfundă arterele, afirmă cercetătorii canadieni.

Ciocolata neagră
2011: Nutriţioniştii din New York afirmă că aceasta conţine antioxidanţi care luptă împotriva cancerului şi protejează sistemul cardiac.
2012: Cei care o mânâncă de câteva ori pe săptămână sunt mai slabi decât cei care o fac ocazional, menţiona un studiu american în martie.
2012: O analiză europeană concluzionează că aceasta contribuie la obezitate.

Cârnaţi
2011: Nivelul de sare din cârnaţi poate declanşa o presiune mare a sângelui, infarct sau boli de inimă.
2012: Consumarea unui cârnat pe zi măreşte riscul de cancer pancreatic, precizau cercetătorii în ianuarie.
2012: În aprilie, alţi cercetători au ajuns la concluzia că cei saturaţi de grăsimi sunt sănătoşi dacă au cel puţin 85 la sută carne.

Vinul roşu
2001: Cercetătorii londonezi spun că vinul proteajă inima pentru că se pare că ţine arterele neînfundate.
2011: Vinul roşu poate stimula creşterea bacteriilor în stomac, conform cercetătorilor americani.
2012: Doar un pahar de vin roşu pe zi creşte riscul de cancer la sân, conform oamenilor de ştiinţă din Germania şi Italia.

Pâinea albă
1950: Este plină de vitamine şi minerale. Are de două ori mai mult calciu decât pâinea neagră din făină integrală.
2007: Cercetătorii Universităţii din Virginia spun că pâinea albă nu stimulează îngrăşarea iar carbohidraţii "nu sunt inamicul".
2012: Oamenii de ştiinţă de la Harvard spun că o porţie pe zi poate creşte semnificativ riscul de a avea diabet de tip 2.

Strugurii
2008: Mostre luate din pieţele europene relevă că strugurii au un nivel ridicat de pesticide.
2011: Consumul de struguri poate preveni boli ale ficatului, conform unui studiu al Universităţii din Queensland
2012: Strugurii sunt bogaţi în vitaminele A, C, B6 şi minerale, ceea ce te poate face să arăţi mai tânăr, precizează experţii britanici.

Cafeaua
1980: Temeri privind cafeaua după ce un studiu american a suferat că aceasta creşte riscul de cancer pancreatic.
2007: O analiză a 66 de teste clinice în spitale relevă că aceasta nu este cancerigenă şi acuză ţigările fumate în timpul servirii cafelei.
2012: Cartea "Cafeaua e bună pentru tine" susţine că aceasta e mai probabil să oprească cancerul şi reduce riscurile de boli cardiologice.

Cartofii
2002: Dieta New Atkins susţine că reducerea alimentelor precum cartofii este cheia pentru slăbit.
2009: Cartofii sunt bogaţi în vitamina B6 care combate stresul, susţin cercetătorii europeni.
2011: Două porţii de cartofi pe zi pot reduce presiunea sângelui, conform nutriţioniştilor americani.

Citeşte şi:
Secretele din bucătăria restaurantelor: Ce NU TREBUIE să comanzi şi cum eşti înşelat de ospătari - VIDEO
Citeşte şi:
Curry poate preveni diabetul
Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »
-
Cutremur de 4,2 grade în Vrancea
Social astăzi, 08:31
Un cutremur cu magnitudinea de 4,2 grade pe scara Richter s-a produs joi dimineaţă, la ora 3.22, în zona Vrancea, la o adâncime de 114 kilometri, informează Institutul Naţional pentru Fizica Pământului (INFP). citeşte tot
-
Julian Assange: Negociem azilul lui Edward Snowden în Islanda
Externe astăzi, 07:42
Fondatorul WikiLeaks Julian Assange a declarat că se află în contact cu reprezentanţi ai lui Edward Snowden, sursa unor dezvăluiri asupra unor programe americane de supraveghere a comunicaţiilor, cu scopul de a-l ajuta pe fostul spion american să obţină azil în Islanda. citeşte tot





e bine sa mancam sanatos, sa evitam grasimile, fast foodurile, dulciurile in exces. Sotul meu a facut un infarct miocardic anul trecut, din fericire a ajuns la clinicco la brasov , pe mainile unor doctori foarte buni. acum e extrem de atent la ce si cum mananca .
Oricine a citit ziarul THE SUN stie ca este un tabloid de calitate foarte joasa. In tot cazul, cele mai bine tratate subiecte sunt caricaturizate. Este cazul si aici. De cind the sun a devenit expert in nutritie? Se ocupa doar de publicarea ultimilor minciuni despre staruri si articole de doi bani...