Oamenii de ştiinţă avertizează că o cometă gigant ar putea DISTRUGE viaţa de pe Terra - FOTO, VIDEO

Oamenii de ştiinţă avertizează că o cometă gigant ar putea distruge viaţa de pe Terra şi că este nevoie ca lumea ştiinţifică să-şi îndrepte atenţia şi asupra acestor corpuri cereşti, despre care nu se cunosc foarte multe lucruri, relatează în pagina electronică Daily Mail.

Numărul de comete gigantice care ar putea lovi Pământul este mai mare decât se credea anterior. În timp ce NASA se concentrează pe ameninţările care vin din partea asteroizilor, noile cercetări sugerează că trebuie să privim dincolo de orbita lui Jupiter, unde se găsesc cele mai multe comete gigant.

Sute de comete masive, denumite "Centauri", au fost descoperite în ultimele două decenii. Centaurii sunt bile de gheaţă şi praf, cu o orbită instabilă care încep a fi întâlnite dincolo de Neptun. O astfel de cometă poate ajunge la dimensiuni de la 49 la 97 kilometri lăţime şi conţine mai multă masă decât toţi asteroizii care au trecut pe lângă Pământ descoperiţi până în prezent.

În drumul lor, aceste comete ar putea trece pe lângă Jupiter, Saturn, Uranus şi Neptun. Oamenii de ştiinţă susţin că este posibil ca o dată la 40.000 - 100.000 de ani, o cometă de tipul centaur să treacă pe lângă Pământ.

Atunci când se apropie de Soare, o astfel de cometă începe să se dezintegreze. "Dezintegrarea unor astfel de comete gigantice ar produce perioade intermitente, dar prelungite de bombardamente de până la 100.000 de ani", susţine echipa de cercetare de la Buckingham într-un articol ştiinţific publicat în revista Royal Astronomical Society.

"În ultimii treizeci de ani, noi am făcut mari eforturi pentru a identifica şi analiza riscul unei coliziuni între Pământ şi un asteroid. Studiul nostru sugerează că trebuie să privim mai departe, dincolo de orbita lui Jupiter, pentru a găsi Centauri. Dacă avem dreptate, aceste comete pot reprezenta un pericol real şi este timpul să le înţelegem mai bine", a declarat Bill Napier, de la Universitatea din Buckingham, co-autor al studiului.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

comentează și tu Momentan sunt 4 comentarii
Taguri:
pamant ,
amenintare ,
cometa ,
rouge
COMENTARII
  • Crișan Cristian Dănuț 30 dec 2015

ASTA NUMAI DUMNEZEU ȘTIE TOT CÂND VA FI SFÂRȘITUL LUMII. DAR NOI TREBUIE SE NE RUGĂM CU ADEVĂRAT LA EL.

• destr 30 dec 2015

Ce fraieri si cercetatorii astia! Pai nu e Dumezeu sus care apara? Cum se apropie un Centaur, cum ii da un bobarnac si ii deviaza traiectoria.

• ALEXANDER 30 dec 2015

CRED CA SUNT MAI MARI SANSELE SA NE AUTO DISTRUGEM CA SI CIVILIZATIE SUPREMA A ACESTEI PLANETE,DECAT SA FIM MARTORII UNEI COMETE GIGANT CARE SA STEARGA TERRA DE PE HARTA UNIVERSULUI.CEL PUTIN DIN ACEST UNIVERS. IN CONCLUZIE SUNATI-VA CEA MAI BUNA PRIETENA.......AN NOU FERICIT SI FITI OPTIMISTI,PENTRU…

• vezi toate comentariile
COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numǎrul din imagine:

* Faceţi click pe imagine pentru a genera alt numǎr
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

ULTIMA ORĂ