Stresul informatic, sindromul utilizatorilor de internet

Penele de curent, lentoarea în pornire a computerului şi exasperarea provocată de intervenţiile informaticienilor conduc la creşterea numărului de cazuri de persoane suferind de sindrom al stresului informatic, potrivit unui studiu al Chief Marketing Officer Council (CMOC).

63 afișări
Imaginea articolului Stresul informatic, sindromul utilizatorilor de internet

Stresul informatic, sindromul utilizatorilor de internet (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Actualii consumatori de conţinuturi digitale sunt din ce în ce mai enervaţi de problemele tehnologice din viaţa lor de zi cu zi", se arată în studiul CMOC, organizaţie care reuneşte 4.500 de directori de marketing din 70 de ţări.

Studiul, care a fost efectuat pe un eşantion de 1.000 de persoane din America de Nord, identifică printre cauzele sindromului stresului informatic "computerele şi dispozitivele complicate şi frustrante, penele de curent, viruşii şi aşteptările lungi pentru rezolvarea acestor probleme".

Circa 94% dintre persoanele care au participat la acest studiu au declarat că trebuie să folosească laptopurile şi computerele în viaţa lor personală. Două treimi dintre utilizatorii de internet au fost nevoiţi să apeleze la serviciile tehnicienilor sau au suferit de sindromul stresului informatic, anul trecut.

"Computerele au devenit atât de importante încât s-au transformat în probleme cu două tăişuri", a declarat Murray Feingold, unul dintre medicii care au lucrat la acest studiu, care consideră că a identificat acest nou sindrom.

"Când funcţionează bine, computerele sunt formidabile. Dar când ceva nu merge bine, intrăm imediat în panică şi asta numesc eu sindromul stresului informatic", a mai spus Feingold.

Potrivit lui Liz Miller, purtător de cuvânt al CMOC, studiul cere găsirea unei metode prin care computerele şi alte dispozitive să devină mai puţin frustrante pentru utilizatorii lor.

"Credem că este momentul ca marile companii din domeniul tehnologic să se gândească la ceea ce provoacă stres şi neplăceri consumatorilor", a mai spus Miller.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici