Prima pagină » Economic » Chinezii ce au depășit Tesla intră în București. Brandul a semnat un parteneriat cu Ţiriac Auto pentru showroom într-o zonă importantă

Chinezii ce au depășit Tesla intră în București. Brandul a semnat un parteneriat cu Ţiriac Auto pentru showroom într-o zonă importantă

BYD a vândut mai multe vehicule electrice cu baterii în Europa decât Tesla pentru prima dată luna trecută - un „moment decisiv” pentru piața auto din regiune, potrivit unui raport al JATO Dynamics. Acum brandul chinez intră și în Capitală.
Chinezii ce au depășit Tesla intră în București. Brandul a semnat un parteneriat cu Ţiriac Auto pentru showroom într-o zonă importantă

Ţiriac Auto transformă fostul showroom Land Rover şi Jaguar din Barbu Văcărescu într-un centru dedicat mărcii BYD, marcând astfel lansarea oficială a brandului chinez în capitală. În paralel, BYD se extinde agresiv în teritoriu, cu 14 noi parteneriate şi planuri de a ajunge la peste 30 de locaţii până la finalul lui 2025.

Gigantul chinez BYD (Build Your Dreams), lider global în producţia de vehicule electrice şi hibride plug-in, intră oficial pe piaţa auto din Bucureşti printr-un parteneriat cu Ţiriac Auto.

Divizia de retail auto a grupului Ţiriac Holdings transformă fostul showroom Land Rover şi Jaguar din zona Barbu Văcărescu într-un centru dedicat mărcii BYD, o mişcare strategică menită să capitalizeze pe interesul tot mai mare pentru electromobilitate în România.

Lansarea centrului din Capitală are loc în contextul unei expansiuni accelerate a reţelei BYD la nivel naţional. Producătorul chinez a semnat parteneriate cu dealeri consacraţi în 14 noi oraşe, precum Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Sibiu, Oradea sau Piteşti.

Printre noii parteneri se numără Proleasing Motors, ATP Motors, Autoglobus, RMB Inter Auto sau Hinode Car Expert. Reţeaua actuală include, pe lângă Bucureşti, oraşe-cheie din toate regiunile istorice, acoperind atât vânzarea, cât şi service-ul autorizat.

Până la finalul anului 2025, BYD vizează extinderea reţelei la peste 30 de centre, cu planuri confirmate şi pentru Braşov, Constanţa sau Iaşi – unde interesul pentru vehicule electrice este în creştere, în ciuda provocărilor legate de infrastructura de încărcare şi de întârzierea programului Rabla Plus.

Intrarea BYD în România are loc într-un moment în care piaţa auto trece prin transformări majore. Cererea pentru vehicule electrice rămâne volatilă, dar în creştere pe termen lung, în special în marile oraşe. Prin parteneriate cu dealeri consacraţi şi prin infrastructura logistică dezvoltată intern – de la baterii la semiconductori – BYD pare hotărât să concureze direct cu giganţii deja prezenţi în România, precum Renault, Tesla, Volkswagen sau Hyundai.

Ce au în ofertă chinezii

4 modele în ofertă – SEALION 7, SEAL, SEAL U DM-i şi ATTO 2 – cu preţuri între 29.990 şi 47.990 euro (TVA inclus).