Compania de articole sportive a anunțat că va crește prețurile pentru consumatori din cauza acestor taxe, iar majorările vor intra în vigoare din toamnă, conform Sky News.
Pentru a reduce impactul tarifelor, Nike lucrează la o strategie de relocare a producției. Compania vrea să reducă cantitatea de încălțăminte fabricată în China și importată în SUA de la 16% în prezent la o cifră cu o singură cifră.
Producția din China va fi „realocată către alte țări din întreaga lume”, au explicat reprezentanții Nike investitorilor.
Tarifele lui Trump au afectat cel mai puternic China, intensificându-se după mai multe runde de represalii. Inițial, taxa a ajuns la 145%, dar după un acord între Washington și Beijing a fost redusă la 30% pentru produsele chinezești.
Avertizarea vine în contextul în care Nike a raportat cele mai slabe rezultate trimestriale din ultimii trei ani. Veniturile au fost de 11,1 miliarde de dolari – cele mai scăzute din trimestrul trei al anului 2022.
Compania se confruntă cu efectele unei strategii eșuate de vânzare directă către consumatori, iar analiștii de pe Wall Street o critică pentru dependența de produsele lifestyle și tendințele modei.
Elliott Hill, directorul executiv al Nike care s-a întors anul trecut din pensie, este optimist că cel mai rău din războaiele comerciale a trecut deja.