Carrefour, al doilea cel mai mare retailer global, s-a retras în ultimele patru luni de pe piețele din Grecia, Italia, Singapore, Malaezia și Columbia și își planifică ieșirea și din Indonezia, Turcia, potrivit publicației franceze LSA.
Această strategie este pusă în aplicare de noul director general, Georges Plassat, supranumit și „Omul de la curățenie” datorită reputației sale de a reduce costurile fără concesii, în scopul consolidării lichidităților pentru rambursarea datoriilor grupului și modernizarea hipermarketurilor din piețele-cheie din Franța și Europa de Vest.
Conform LSA, în ultimul deceniu Carrefour și-a închis activitățile în 13 țări, motivele retragerii variind de la o piață la alta.
Decizia vine în contextul în care francizorul din Orientul Mijlociu, Majid Al Futtaim, introduce pe piața locală noul său brand, HyperMax. Primul magazin sub această denumire a fost deschis în complexul City Centre Bahrain, potrivit Khaleej Times. Compania intenționează să inaugureze șase unități HyperMax în regat, scrie ESM.