Criza semiconductorilor: un model Volkswagen se vinde fără sistem de navigaţie şi fără radio

  • Volkswagen Fox nu este disponibil în prezent pe listele de preţ braziliene cu sistemul ajutător şi de divertisment.
  • În locul navigatorului şi al sistemului radio, constructorul a montat, în zona centrală, un capac din plastic.
  • Preţul de listă a fost micşorat, pentru a compensa echipamentul de bord redus: circa 10.000 de euro.
1050 afișări
Imaginea articolului Criza semiconductorilor: un model Volkswagen se vinde fără sistem de navigaţie şi fără radio

Bordul ”chel” al modelului Volkswagen Fox

Criza semiconductorilor din industria auto, declanşată în timpul pandemiei şi a primelor blocaje din primăvara anului 2020, s-a înrăutăţit odată cu accidentul de containere Ever Given, care pe 23 martie 2021 a blocat Canalul Suez timp de o săptămână, paralizând comerţul global.

Cea mai elocventă consecinţă priveşte probabil la Volkswagen Fox, vândut în Brazilia. În ţara sud-americană, maşina este disponibilă fără un sistem de divertisment la bord. Şoferii nu vor putea urma instrucţiunile navigatorului şi nici măcar să asculte radioul. În locul acestora, a fost montat un capac din plastic dur.

Volkswagen Fox este un model destul de învechit. Construit pe baza platformei Pq24, utilizat încă din anii 1990 şi utilizat şi pentru prima generaţie Skoda Fabia, modelul este aproape de pensionare.

În câteva luni, se aşteaptă ca Volkswagen Brazilia să lanseze nova Voyage, care o va înlocui pe Fox. Între timp, producătorul german a fost nevoit să ofere maşina fără integrare tehnologică: o alegere care tinde să păstreze rezervele de semiconductori şi să nu le risipească pentru un model care este aproape de a ieşi de pe liste.

Preţul de listă a fost redus în Brazilia. Modelul Volkswagen Fox este disponibil începând de la 61.690 reali, aproximativ 10.000 de euro.

Mulţi producători au întreprins strategii pentru a proteja sau creşte producţia, investind în ingineria automatizării şi dezvoltând noi procese tehnologice. Pentru producătorii de automobile, problema semiconductorilor se dovedeşte a fi colosală.

Criza este una complexă pentru industria auto. Analiştii cred că redresarea este posibilă abia din 2023.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici