Patronul Adidas: Fotbaliştii au avut suficient timp se se familiarizeze cu balonul Jabulani

Patronul Adidas, Herbert Hainer, a recunoscut, luni, că balonul Jabulani, criticat de mai mulţi jucători de la Cupa Mondială, este mai rapid, în special atunci când este folosit la altitudine, dar a precizat că fotbaliştii au avut timp să se familiarizeze cu acesta.

18 afișări
Imaginea articolului Patronul Adidas: Fotbaliştii au avut suficient timp se se familiarizeze cu balonul Jabulani

Patronul Adidas: Fotbaliştii au avut suficient timp se se familiarizeze cu balonul Jabulani (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Este mai rotund decât toate baloanele pe care le-am făcut până acum, este mai aerodinamic şi mai rapid", a declarat Hainer, într-o conferinţă de presă.

La altitudine, unde "aerul este rarefiat, balonul devine şi mai rapid", a adăugat el.

Cele două stadioane din Johannesburg care găzduiesc meciuri de la CM, Soccer City şi Ellis Park, sunt situate la circa 1.500 de metri altitudine.

Dar balonul a fost testat după ce mai multe federaţii naţionale l-au avut la dispoziţie pentru antrenamente încă de la începutul anului, a spus Hainer. Lionel Messi, atacantul vedetă al Argentinei, "a avut nevoie de puţin timp şi s-a obişnuit cu el, chiar la această altitudine", a adăugat el.

Mai mulţi jucători şi portari au criticat Jabulani, considerat "infect" de spaniolul Iker Casillas sau "imprevizibil" de italianul Gianluigi Buffon. "Criticii au fost reduşi la tăcere în ultimele cinci sau şase zile", a afirmat Heiner.

Jabulani este produsul legat de Cupa Mondială din Africa de Sud care se vinde cel mai bine la ora actuală, compania estimând vânzări de circa 13 milioane de exmplare în acest an, a declarat Markus Baumann, responsabilul Diviziei fotbal a Adidas.

Află aici care este programul Cupei Mondiale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici