ALEGERI PARLAMENTARE 2012: Patru posturi TV au fost somate pentru încălcarea legislaţiei în campanie

CNA a somat public televiziunile OTV, Antena 3, Realitatea TV şi România TV, pentru dezechilibre înregistrate în emisiunile electorale difuzate în perioada 9-15 noiembrie, dar şi postul Naşul TV, pentru că a difuzat o dezbatere electorală sponsorizată, fapt interzis de legislaţia audiovizualului.

497 afişări
Imaginea articolului ALEGERI PARLAMENTARE 2012: Patru posturi TV au fost somate pentru încălcarea legislaţiei în campanie

ALEGERI PARLAMENTARE 2012: Patru posturi TV au fost somate pentru încălcarea legislaţiei în campanie (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, modul în care principalele televiziuni centrale au reflectat campania pentru alegerile parlamentare, în perioada 9-15 noiembrie.

Astfel, CNA a decis să someze public postul OTV. Televiziunea lui Dan Diaconescu a înregistrat un dezechilibru major atât în emisiunile de promovare electorală, în care candidaţii şi reprezentanţii PP-DD au fost promovaţi peste 67 de ore, cât şi în emisiunile informative şi pe crawl, în care au fost promovaţi doar candidaţii şi reprezentanţii USL (23 de prezenţe) şi cei ai PP-DD (16 prezenţe).

Totodată, CNA a aplicat o somaţie publică postului Antena 3, pentru dezechilibre în emisiunile de promovare electorală şi în emisiunile informative difuzate în perioada monitorizată.

În emisiunile de promovare electorală difuzate de Antena 3 au fost prezentaţi doar candidaţii USL (10.906 secunde) şi cei ai ARD (299 de secunde). În emisiunile informative, Antena 3 a difuzat informaţii despre candidaţii şi reprezentanţii USL (203 prezenţe), ARD (191 prezenţe), PP-DD (17), PRM (5), UDMR (16), fără a transmite informaţii despre candidaţii celorlalte formaţiuni electorale.

Şi postul Realitatea TV a fost somat public de CNA, pentru dezechilibre în emisiunile de promovare electorală transmise în perioada 9-15 noiembrie. CNA a constatat că în emisiunile de promovare electorală de la Realitatea TV au fost prezentaţi doar candidaţii USL (1.419 secunde) şi ARD (360 secunde).

Totodată, CNA a decis să transmită Realitatea TV şi o adresă prin care să recomande postului ca în emisiunea "Dosar de candidat" să fie respectat principiul audiatur et altera pars (atunci când o persoană este acuzată, trebuie să i se ia şi acesteia un punct de vedere).

CNA a somat public şi România TV, pentru dezechilibre înregistrate în emisiunile de promovare electorală şi în dezbaterile electorale. Potrivit CNA, în emisiunile de promovare electorală au fost prezentaţi doar candidaţii şi reprezentanţii USL (3.572 de secunde), în timp ce în dezbaterile electorale au fost prezentaţi candidaţii şi reprezentanţii USL (330 prezenţe), ARD (212), PP-DD (55), UDMR (15), PER (16).

Şi postul Naşul TV a primit o somaţie publică de la CNA, din cauză că a difuzat o dezbatere electorală sponsorizată, fapt interzis de legislaţia audiovizualului privind campania electorală pentru parlamentare.

Pe de altă parte, CNA a decis să transmită o scrisoare de atenţionare televiziunii B1 TV, la care a constatat un dezechilibru uşor în cazul dezbaterilor electorale. Astfel, B1 TV a difuzat informaţii despre candidaţii şi reprezentanţii USL (298 de prezenţe), ARD (153 de prezenţe), PP-DD (15 prezenţe), UDMR (16 prezenţe).

Şi Digi 24 a primit scrisoare de atenţionare pentru dezechilibru uşor în emisiunile de promovare electorală - candidaţii şi reprezentanţii USL au fost promovaţi 1.891 de secunde, iar cei ai ARD - 566 secunde.

De asemenea, CNA a decis să transmită o adresă TVR 1, în care să i se transmită că ştirile difuzate de televiziunea publică trebuie să reflecte viziunea postului asupra campaniei, în mod echilibrat, şi nu în legătură cu timpii de campanie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici