Analiză Google: Interesul românilor pentru Valentine's Day începe din ianuarie

Femeile sunt mai interesate decât bărbaţii de căutarea cadoului perfect pentru partener, cu prilejul Valentine's Day, potrivit unei analize a căutărilor Google, care arată şi faptul că interesul românilor pentru sărbătoarea iubirii începe din luna ianuarie, potrivit unui comunicat.

168 afișări
Imaginea articolului Analiză Google: Interesul românilor pentru Valentine's Day începe din ianuarie

Analiză Google: Interesul românilor pentru sărbătoarea iubirii începe din ianuarie (Imagine: Shutterstock)

Analiza căutărilor Google legate de Valentine's Day din ultimii trei ani arată că interesul românilor pentru sărbătoarea iubirii începe din ianuarie, anul 2012 nefiind o excepţie. În acelaşi timp, şi căutările pentru cadourile de Valentine's Day încep din timp, încă din primele zile ale anului.

Conform datelor Google, în 2011, românii au fost prevăzători, căutând din vreme cadoul pentru jumătatea lor. Vârful căutărilor a fost atins cu o săptămână înainte de Valentine's Day.

Cele mai interesate de căutarea cadoului perfect pentru partener par a fi însă femeile, analiza căutărilor Google de la începutul anului indicând o predominanţă clară a termenilor de căutare "cadouri pentru el", "cadouri iubit", "cadouri bărbaţi". Vârful de căutări în 2012 a fost înregistrat pe 10 februarie.

Însă nici domnii nu par să se lase mai prejos, interesul pentru a comanda flori şi ciocolată înregistrând tradiţional creşteri în luna februarie şi chiar un salt spectaculos în luna februarie din acest an.

Potrivit comunicatului, interesul crescut pentru comenzile de flori online este confirmat de florăria floria.ro. Magazinul online a fost lansat în 2010, în prezent, având peste 7.000 de clienţi, livrând aproximativ 1.000 de buchete în fiecare lună, în peste 30 de oraşe din ţară. Comparativ cu anul trecut, magazinul online a înregistrat o creştere de 500% a comenzilor în perioada Valentine’s Day. De asemenea, au crescut mai ales comenzile pentru trandafiri roşii, în buchete clasice şi aranjamente speciale în formă de inimă, care au reprezentat peste 90% din comenzile pentru Bucureşti, după cum a precizat Mugur Cosmin Frunzetti, fondatorul magazinului online.

"În termeni generali, orice ocazie specială se vede printr-o creştere a numărului de căutări, românii folosind Google pentru idei şi sugestii de orice tip. De aceea, şi de Valentine's Day şi Dragobete vedem un număr crescut de căutari pe cuvinte cheie tipice, gen cadouri pentru el/ea, idei de cadouri, mesaje de dragoste, idei de mesaje etc. Evident, pentru orice business online care poate oferi o sugestie sau un produs în întâmpinarea acestor căutări, acest moment reprezintă o oportunitate în plus. Cu siguranţă în această perioadă, dacă vor găsi o ofertă pe plac, consumatorii vor cumpăra în urma unei oferte găsite online mai mult şi mai repede", a declarat Bogdana Butnar, Industry Manager, Google România.

"O recomandare simplă în această perioadă este realizarea unei pagini special create pentru ocazie sau definirea unei secţiuni clar evidenţiate în pagina principală, precum şi targetarea cu anunţuri Adwords a unei liste mai extinse de cuvinte cheie care să includă şi cele direct legate de acea ocazie specială", mai spune Bogdana Butnar.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte sărbătoarea îndrăgostiţilor care stârneşte interesul cel mai mult - Valentine's Day (14 februarie, n.r.) sau Dragobetele (24 februarie, n.r.) -, căutările pe Google de anul trecut indică un interes mult mai mare pentru Dragobete. Anul acesta, până în acest moment, căutările sunt încă în favoarea Valentine's Day, se mai spune în comunicat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici