ANALIZĂ: Kiss FM, cel mai ascultat la nivel urban şi naţional, Radio Zu, cel mai ascultat în Bucureşti, în toamna 2014

Kiss FM a fost cel mai ascultat post de radio la nivel urban şi naţional, iar Radio Zu s-a situat pe primul loc în Bucureşti, în toamna anului 2014, potrivit Studiului de Audienţă Radio (SAR), realizat de IMAS şi GfK România, în perioada 1 septembrie - 21 decembrie.

992 afişări
Imaginea articolului ANALIZĂ: Kiss FM, cel mai ascultat la nivel urban şi naţional, Radio Zu, cel mai ascultat în Bucureşti, în toamna 2014

ANALIZĂ: Kiss FM, cel mai ascultat la nivel urban şi naţional, Radio Zu, cel mai ascultat în Bucureşti, în toamna 2014 (Imagine: HEPTA)

Numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel naţional, pe un public de peste 11 ani, este de 11.291.100, potrivit valului de toamnă al Studiului de Audienţă Radio (SAR), în scădere faţă de toamna lui 2013, când era de 11.885.900.

La nivel naţional, în toamna lui 2014, cel mai ascultat post de radio a fost Kiss FM, cu 2.091.500 de ascultători şi 9,9% cotă de piaţă (în scădere faţă de toamna lui 2013 - 2.643.800 de ascultători şi 12,4% cotă de piaţă).

Pe locul al doilea la nivel naţional s-a situat Radio România Actualităţi, cu 1.987.200 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă - 14,5% (în scădere faţă de perioada similară a lui 2013, când avea 2.114.400 de ascultători şi 14,3% cotă de piaţă).

Clasamentul la nivel naţional este continuat de Radio Zu - 1.618.600 de ascultători şi 7,1% cotă de piaţă (faţă de 1.615.400 de ascultători şi 7,6% cotă de piaţă în toamna lui 2013) şi ProFM - 1.575.000 de ascultători şi 7,3% cotă de piaţă (faţă de 1.790.200 de ascultători şi 9,2% cotă de piaţă).

În continuarea clasamentului naţional sunt: Europa FM - 1.441.100 de ascultători (7,5% cotă de piaţă), Radio Antena Satelor - 737.300 de ascultători (6,8% cotă de piaţă), Radio 21 - 733.800 ascultători (3,4% cotă de piaţă), Magic FM - 728.200 de asculători (4,3% cotă de piaţă), Radio România Oltenia Craiova - 461.400 ascultători (2,7%) şi Radio România Iaşi - 367.800 de ascultători (2,3%).

La nivel urban, numărul total zilnic de ascultători de radio, pe un public de peste 11 ani, a fost, în toamna lui 2014, de 7.005.400, în scădere faţă de toamna lui 2013, când erau 7.280.400.

Pe de altă parte, la nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio este Kiss FM, cu 1.292.600 de ascultători (9,1% cotă de piaţă), în scădere faţă de perioada similară din 2013, când a avut 1.642.700 de ascultători (11,7% cotă de piaţă).

Kiss FM este urmat de Radio România Actualităţi, cu 1.244.300 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă - 14,9%, în scădere faţă de toamna lui 2013 când avea 1.280.400 de ascultători şi 14,1% cotă de piaţă.

Pe locul al treilea se situează Radio Zu, cu 1.081.800 de ascultători şi 7,9% cotă de piaţă, în scădere faţă de valul de toamnă din 2013, când postul de radio avea 1.139.300 de ascultători şi 8,2% cotă de piaţă.

Topul celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este continuat cu: Europa FM - 1.048.700 de ascultători (în creştere faţă de toamna lui 2013, când avea 1.009.500 de ascultători), Pro FM - 968.100 de ascultători (în scădere faţă de toamna lui 2013, când avea 1.073.100 de ascultători), Magic FM - 604.100 de ascultători (în scădere), Radio 21 - 468.200 de ascultători (în scădere), Radio Antena Satelor - 217.200 de ascultători (în scădere), Rock FM - 206.600 de ascultători (în creştere), Radio Oltenia Craiova - 170.900 de ascultători (în scădere), Radio România Oltenia Craiova - 170.900 de ascultători.

Pe de altă parte, numărul total zilnic de ascultători de radio în Bucureşti, pe un public de peste 11 ani, este de 1.246.300, potrivit valului de toamnă al SAR, în timp ce, în toamna lui 2013, în Capitală s-au înregistrat 1.219.900 de ascultători.

La nivelul oraşului Bucureşti, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi de radio, pe publicul de peste 11 ani, se situează Radio Zu, cu 223.200 de ascultători şi o cotă de piaţă de 10,5%, în scădere faţă de valul de toamnă din 2013, când a avut 257.500 de ascultători şi o cotă de piaţă de 11,8%.

Radio Zu este urmat de postul public Radio România Actualităţi, cu 202.000 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă - 13,5%, faţă de perioada similară din 2013, când avea 234.200 de ascultători şi 16,7% cotă de piaţă.

Pe locul al treilea în clasament se situează Kiss FM, cu 182.800 de ascultători şi 8% cotă de piaţă, în creştere faţă de valul de toamnă din 2013 (181.900 de ascultători şi 6,3% cotă de piaţă).

Topul 10 al celor mai ascultate posturi de radio din Bucureşti este completat de: Magic FM - 161.500 (în scădere faţă de valul de toamnă din 2013, când avea 168.100 de ascultători), Pro FM - 131.800 de ascultători (în creştere), Europa FM - 126.700 de ascultători (în creştere), Romantic FM - 100.100 de ascultători (în creştere), Rock FM - 90.900 de ascultători (în creştere), Radio 21 - 99.300 (în scădere), Naţional FM - 45.700 de ascultători (în scădere).

Valul de toamnă 2014 al SAR a fost realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi GfK România - Institut de Cercetare de Piaţă SRL. În cadrul cercetării, s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.

Eşantionul are un volum de 9.442 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1%. În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1.1%), în mediul rural s-au realizat 2.042 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-2,2%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele în vârstă de 11 ani şi peste, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România, care nu lucrează în domeniul radio.

În eşantion au fost incluse 1.139 localităţi, dintre care 67 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 240 de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori din cele 253 existente, 213 din cele 399 de localităţi rurale cu peste 5.000 de locuitori din România şi 619 din cele 2.462 de localităţi rurale cu mai puţin de 5.000 de locuitori.

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici