Antena 3, amendată de CNA în urma unei sesizări depuse de Mircea Băsescu

Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat, marţi, Antena 3 cu 2.500 de lei, în urma unei sesizări depuse de Mircea Băsescu, care acuză postul de televiziune că în emisiunile de ştiri şi dezbateri difuzate pe 8 septembrie a prezentat "informaţii false" la adresa sa.

46 afişări
Imaginea articolului Antena 3, amendată de CNA în urma unei sesizări depuse de Mircea Băsescu

Antena 3, amendată de CNA în urma unei sesizări depuse de Mircea Băsescu (Imagine: Cristi Cimpoes/Mediafax Foto)

"Vă sesizez că trustul Intact, prin postul de televiziune Antena 3, duce o campanie de denigrare a mea. În cursul zilei de marţi, 8.09.2009, la ora 13.00, postul de televiziune Antena 3 a difuzat o ştire intitulată «Armele lui Mircea Băsescu». Deşi am precizat în repetate rânduri că nu am nicio legătură cu tranzacţia cu armament sau cu afirmaţiile lui Sorin Roşca Stănescu, iar acest lucru l-am făcut public, constat, totuşi, că postul de televiziune continuă să facă afirmaţii false cu privire la persoana mea. Acelaşi titlu, «Armele lui Mircea Băsescu», a fost reluat în cadrul emisiunii difuzate de Antena 3 la ora 13.15, fiind menţinut pe ecran zeci de minute", se arată în sesizarea depusă la CNA de către Mircea Băsescu.

Conform monitorizării CNA, în data de 8 septembrie au fost difuzate două emisiuni de ştiri şi o emisiune de dezbateri pe această temă la Antena 3.

Onisei: Ne aflăm într-un caz clar de dezinformare

"Ne aflăm într-un caz clar de dezinformare. Este o premeditare: pe parcursul a mai multor zile (Antena 3, n.r.) a încercat să inducă opiniei publice o ştire care nu prezenta adevărul", a spus vicepreşedintele CNA, Ioan Onisei.

Bachmeier: A fost prezentată obiectiv ştirea

Conform Cristinei Bachmeier, reprezentanta trustului Intact, pe postul Antena 3 au fost prezentate şi aspectele care privesc punctul de vedere al Ministerului Apărării Naţionale, "cu imparţialitate şi obiectivitate". "Într-o altă emisiune, reporterul a precizat că nu s-a ajuns la nicio concluzie până în momentul respectiv, (...) poate fi reţinută discordanţa între titlu şi ştire. A fost prezentată obiectiv ştirea", a spus Bachmeier.

Astfel, CNA a decis că a fost încălcat articolul 3 alin. 2 din Legea Audiovizualului, conform căruia "toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor".

De asemenea, conform CNA, a mai fost încălcat articolul 42, alin. 1 şi 2 din Codul Audiovizualului: "orice persoană are dreptul la propria imagine", respectiv "în cazul în care în emisiunile audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate au dreptul să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere; dacă acuzaţiile sunt aduse de radiodifuzor, acesta trebuie să respecte principiul audiatur et altera pars".

În ediţia de ştiri a postului Antena 3 difuzată pe 8 septembrie, la ora 13.00, s-a vorbit despre o declaraţie a ministrului Apărării Naţionale, Mihai Stănişoară, la Comisia de Apărare din Parlament, în care spunea că nu are legătură cu cazul Băbeni. În cea de-a doua ştire, difuzată în aceeaşi zi la ora 14.00, a fost transmisă în direct o declaraţie foarte scurtă a şefului SRI, George Maior.

Reporterul Iosif Buble a transmis în direct de la Parlament că ministrul Apărării a declarat că ministerul condus de el nu are nicio legătură cu cazul Băbeni, acest minister a dat doar un aviz, şi că şefii Serviciilor Secrete vor da explicaţii cu privire la modul în care au fost monitorizate aceste transporturi de arme.

Totodată, la emisiunea de dezbateri difuzată de Antena 3 pe 8 septembrie, de la ora 13.13, a fost difuzat un material filmat care conţine imagini cu Traian Băsescu şi cu Mircea Băsescu în diferite ipostaze, un fragment dintr-un interviu luat preşedintelui şi un fragment din interviul luat lui Mircea Băsescu la Constanţa.

În august, ziaristul Sorin Roşca Stănescu a scris, pe site-ul personal, că fratele şefului statului, Mircea Băsescu, ar fi fost implicat într-o afacere de trafic de explozibil alături de o persoană pe nume Bakri Imad Abdul Reda, suspectată de legături cu organizaţii teroriste şi aflată în vizorul Interpol.

Afacerea a constat în exportarea ilegală a cinci vapoare încărcate cu explozibil care ar fi trebuit să fie distrus la Uzina Mecanică Băbeni. Afacerea ar fi fost muşamalizată - scria Roşca Stănescu - de instituţiile statului român la comanda preşedintelui Traian Băsescu, în acest scop fiind folosite scandalurile legate de reţinerea omului de afaceri Puiu Popoviciu şi de furtul de arme de la Ciorogârla. Ziaristul susţine că Interpol Belgia "se interesează de traseul a 12 milioane euro", care reprezintă "doar o fracţiune" din câştigul de pe urma afacerii cu cele cinci vapoare cu explozibil din Thailanda.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici