B1 TV, amendat de CNA pentru difuzarea exit poll-ului CSOP duminică, înainte de ora 21.00 - Mediafax

B1 TV, amendat de CNA pentru difuzarea exit poll-ului CSOP duminică, înainte de ora 21.00

CNA a decis, miercuri, să amendeze postul B1 TV cu 7.500 de lei, pentru că în emisiunea "Alege Naşul", difuzată duminică, a fost prezentat exit poll-ul CSOP înainte de ora 21.00, fapt care încalcă legislaţia audiovizualului.

105 afişări
Imaginea articolului B1 TV, amendat de CNA pentru difuzarea exit poll-ului CSOP duminică, înainte de ora 21.00

B1 TV, amendat de CNA pentru difuzarea exit poll-ului CSOP duminică, înainte de ora 21.00 (Imagine: Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizatîn şedinţa de miercuri modul în care postul B1 TV a reflectatcampania electorală, duminică, în ziua alegerilor prezidenţialepentru al doilea tur de scrutin.

Potrivit unei reclamaţii primite de CNA, postul B1 TV a transmisla ora 20.57, înainte de încheierea voturilor, în direct, discursullui Traian Băsescu, candidatul PDL la Preşedinţie.

Potrivit CNA, postul de televiziune B1 TV a transmis, pe 6decembrie, de la ora 19.13, emisiunea "Alege Naşul". Titlul afişatpe ecran a fost "Vor să fraudeze alegerile! Sunt atât de disperaţi,încât încalcă legea!". Radu Moraru şi invitatul său, Gabriel Gava,director CSOP, au discutat despre emisiunile difuzate de Antena 3şi Realitatea TV în ziua alegerilor.

Totodată, în emisiune, Vasile Dâncu, directorul IRES, a spus,înainte de 21.00, că "Prognoza institutelor noastre este50-50".

Moderatorul emisiunii, Radu Moraru, a spus: "(...) Asta înseamnăcă oricare dintre cei doi poate câştiga, asta înseamnă că trebuiesă aşteptăm numărătoarea voturilor, aşadar 50-50". Ulterior s-autransmis discursurile lui Traian Băsescu, de la sediul PD-L (253secunde) şi Mircea Geoană, de la sediul PSD (80 de secunde).

Astfel, Gelu Trandafir a propus amendarea postului B1 TV cu7.500 de lei pentru că a difuzat înainte de ora 21.00 exit poll-ulCSOP.

Pe de altă parte, Christian Mititelu a spus că difuzareadiscursului lui Traian Băsescu mai devreme de ora 21.00 "a creat opresiune". "Mesajul era de natură să influenţeze opiniapublică", a spus Mititelu. El a propus amendarea postului B1 TV cu10.000 de lei.

Ulterior, propunerea lui Gelu Trandafir - 7.500 de lei -a primit numărul suficient de voturi pentru a fiaplicată.

Totodată, postul B1 TV a fost sancţionat şi pentru cătransmiterea exit poll-ului nu s-a făcut cu respectarea art. 19,alin. 1 din Legea 370/ 2004: "În perioada electorală, în cazulprezentării de sondaje de opinie cu conţinut electoral, acesteatrebuie însoţite de următoarele informaţii:

  • a) denumirea instituţiei care a realizat sondajul;

  • b) data sau intervalul de timp în care a fost efectuat sondajulşi metodologia utilizată;

  • c) dimensiunea eşantionului şi marja maximă de eroare;

  • d) cine a solicitat şi cine a plătit efectuarea sondajului".

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici