BBC închide 200 de site-uri

Erik Huggers, Digital Chief al BBC, a anunţat închiderea a 200 de site-uri ale corporaţiei, strategie despre care a declarat că nu este doar un exerciţiu de "curăţare" a portofoliului digital al companiei, ci o restructurare care îi va ajuta pe rivali, informează Media Guardian.

16 afişări
Imaginea articolului BBC închide 200 de site-uri

BBC închide 200 de site-uri

În opinia lui Erik Huggers, tendinţele de expansiune ale BBC, care au atras nemulţumirea rivalilor comerciali, au fost o consecinţă naturală a faptului că internetul este un mediu fără limite.

"Greşeala noastră a fost să permitem prezenţei noastre online să se extindă foarte mult, ca o consecinţă naturală a faptului că mediul online nu impune nicio constrângere. Trebuie să fim mai concentraţi, să ne îmbunătăţim nivelul calităţii şi să restabilim priorităţile segmentelor în care ne descurcăm cel mai bine", a mai spus Huggers.

Huggers, care a refuzat să precizeze numărul de disponibilizări ce vor fi făcute după închiderea site-urilor, a declarat ca a identificat circa 400 de site-uri care vor fi revizuite în cadrul acestui program de reducere a prezenţei online a BBC. Jumătate din aceste site-uri vor fi închise sau vor fuziona cu altele până în 2012.

"Nu spunem că vom închide segmente de nişă. Spunem că vrem să ne concentrăm pe BBC Online, făcând mai puţine lucruri mult mai bine. Argumentul cu rivalii este, de asemenea, unul important. Înţelegem că trebuie să le lăsăm şi celorlalţi un spaţiu mai mare pentru a se dezvolta", a spus Huggers.

El a clarificat şi faptul că bugetul BBC Online va fi redus cu 25%, până în 2013. Reducerea va fi aplicată bugetului BBC Online pentru perioada 2009-2010, care este în valoare de 149 de milioane de euro. Astfel, până în 2013, BBC Online va avea un buget de puţin peste 111 milioane de euro. Totuşi BBC are voie să îşi mărească cheltuielile cu până la 10% din bugetul fixat, în fiecare an, fără a avea nevoie de aprobarea BBC Trust, corpul de control al BBC. Asta înseamnă că BBC Online ar putea, de fapt, să aibă un buget maxim de 123 de milioane de euro.

Pentru 2013, bugetul BBC Online ar putea fi de 160 de milioane de euro, după ce BBC Trust a aprobat o serie de măriri ale acestuia.

Huggers a precizat că noua strategie, care are ca scop să dubleze numărul de accesări al site-urilor rivale, ajungând la 20 de milioane pe lună, îneamnă de fapt renunţarea BBC la încercarea de a fi "totul pentru toată lumea".

"Strategia se referă la o concentrare pe activităţile noastre cele mai importante şi la transformarea BBC Online în ceea ce ar trebui să fie, o parte dintr-o schemă mult mai amplă şi nu totul pentru toată lumea", a spus Huggers.

El a subliniat faptul că aceste reduceri nu sunt un semn al unei retrageri a BBC din mediul digital.

"Ca să fiu foarte clar, eu nu spun că ar trebui să ne retragem din segmentul digital, dar este fundamental să ne concentrăm pe scopul existenţei noastre şi pe definirea activităţilor noastre. Cred că putem face asta într-un mod mai responsabil şi cu mai puţini bani", a spus el.

BBC va trece printr-un proces de restructurare a activităţilor, după cum scria în ediţia din 26 februarie Times Online. Astfel, BBC va închide două posturi de radio, va reduce cu 50% numărul de pagini ale site-ului corporaţiei şi îşi va diminua semnificativ investiţiile în programele americane importate. Totodată va fi limitat bugetul de achiziţii a drepturilor de retransmisie a competiţiilor sportive la 8,5% din veniturile anuale ale BBC, care sunt în prezent de circa 4 milioane de euro.

BBC, care este finanţat printr-o taxă plătită de locuitorii tuturor gospodăriilor care posedă un televizor, este criticat deseori de companiile comerciale de pe piaţă, care acuză corporaţia de concurenţă neloială.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici