Canada: Ziarele pe suport digital câştigă tot mai mult teren în faţa celor tipărite

Un număr din ce în ce mai mare de canadieni preferă să citească ziarele pe suport digital, în detrimentul versiunilor tipărite, cititorii rămânând totuşi fideli presei scrise, se arată într-un studiu publicat miercuri.

113 afișări
Imaginea articolului Canada: Ziarele pe suport digital câştigă tot mai mult teren în faţa celor tipărite

Canada: Ziarele pe suport digital câştigă tot mai mult teren în faţa celor tipărite (Imagine: Shutterstock)

"În fiecare zi, aproape jumătate dintre adulţii cu vârsta sub 50 de ani" citesc un ziar pe tabletă, pe un telefon inteligent sau pe un calculator, a precizat NADbank, un institut de cercetare a presei.

În general, canadienii sunt dornici să citească ziarele. Astfel, trei persoane din patru cu vârsta de peste 18 ani citesc în fiecare săptămână ziarele, iar scăderea numărului celor care citesc jurnale tipărite "este compensată de creşterea numărului de cititori ai versiunilor online", a precizat Anne Crassweller, preşedintele NADbank.

Creşterea numărului de tablete pe piaţă explică trecerea cititorilor de la hârtie la digital.

Această tendinţă este evidenţiată, de exemplu, de succesul aplicaţiei pentru tablete a cotidianului La Presse. Lansată în urmă cu un an doar pentru iPad, aplicaţia gratuită La Presse+ a scos pe piaţă, miercuri, şi versiunea pentru Android, astfel că va putea fi folosită pe un număr şi mai mare de tablete în întreaga lume.

Săptămâna trecută, Guy Crevier, CEO al grupului Gesca, care deţine La Presse, a menţionat că au fost descărcate 450.000 de aplicaţii, cu rate de consultare mai mari decât în cazul altor site-uri de ştiri. Totuşi, veniturile din publicitate nu sunt garantate, deşi, potrivit lui Guy Crevier, "veniturile din publicitate provenind de la La Presse+ reprezintă deja mai mult de 30% din totalul veniturilor publicitare ale La Presse".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici