Charlie Hebdo a revenit pe piaţă, cu un număr mai puţin provocator, în 2,5 milioane de exemplare

Săptămânalul francez Charlie Hebdo a apărut, miercuri, pe piaţă, cu o nouă ediţie, într-un tiraj de 2,5 milioane de exemplare, acesta fiind primul număr după cel "al supravieţuitorilor" din 14 ianuarie, oferindu-le cititorilor pagini mai puţin provocatoare, însă tot incisive.

124 afișări
Imaginea articolului Charlie Hebdo a revenit pe piaţă, cu un număr mai puţin provocator, în 2,5 milioane de exemplare

Charlie Hebdo a revenit pe piaţă, cu un număr mai puţin provocator, în 2,5 milioane de exemplare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Comparativ cu "numărul supravieţuitorilor" al publicaţiei satirice Charlie Hebdo, care a fost lansat pe 14 ianuarie, într-un tiraj de 8 milioane de exemplare, un record pentru media franceză, noul număr al revistei (cel de-al 1179-lea) a apărut miercuri la chioşcurile de presă din Franţa într-un tiraj mult mai scăzut, de 2,5 milioane de exemplare, potrivit fr.news.yahoo.

După 14 ianuarie, reprezentanţii săptămânalului Charlie Hebdo, care a publicat caricaturi satirice la adresa profetului Mahomed şi a fost victima unui atentat terorist pe 7 ianuarie, soldat cu 12 morţi, a decis să amâne apariţia următoarelor două numere, întrucât angajaţii săi nu se simţeau pregătiţi pentru reluarea activităţii lor.

Astfel, după aproximativ şapte săptămâni de la atacul terorist, Charlie Hebdo a reapărut miercuri în chioşcurile de presă franceze, însă ritmul de vânzare a acestui nou număr al revistei a scăzut, faţă de cel precedent, din 14 ianuarie, realizat de supravieţuitorii atentatului, informează AFP, citat de fr.news.yahoo.

"Se vinde mai lent, nu are nimic de-a face cu numărul precedent", realizat după atac, a declarat un vânzător de ziare din Paris. "Într-o oră, s-au vândut aproximativ 20 de exemplare. La numărul precedent, circa 240 de exemplare erau deja vândute după o oră", a spus acesta.

Cifra de 2,5 milioane de exemplare pentru un număr al Charlie Hebdo rămâne totuşi foarte importantă, având în vedere că înainte de atacul terorist produs asupra redacţiei, această publicaţie avea un tiraj mediu de aproximativ 50.000 de copii.

"Trebuie să ai la fel de mare responsabilitate chiar dacă desenezi pentru 20.000 de persoane sau pentru 8 milioane de oameni. Nu trebuie să ai mai puţină responsabilitate profesională. Cititorii nu sunt de o calitate mai puţin bună. Pentru mine, asta (tirajul mai mare, n.r.) nu schimbă nimic", a declarat caricaturistul Laurent Sourisseau (Riss), noul editor al Charlie Hebdo. Acesta a fost la rândul său rănit în timpul atentatului produs asupra redacţiei din Paris a săptămânalului.

Noul număr al Charlie Hebdo, prin intermediul căruia redacţia publicaţiei încearcă să revină la cursul normal al vieţii, este unul mai puţin provocator, deşi continuă să beneficieze de solidaritatea cititorilor.

Totuşi, pe prima pagină a noului număr al săptămânalului apar caricaturizaţi, pe un fond roşu, preşedintele partidului extremist francez Frontul Naţional, Marine Le Pen, fostul preşedinte al Franţei Nicolas Sarkozy, dar şi papa şi un extremist islamic, cu un Kalashnikov ţinut între dinţi. Aceştia urmăresc un căţel care ţine între dinţi un exemplar al Charlie Hebdo.

Atentatul terorist de pe 7 ianuarie a făcut 12 victime în redacţia săptămânalului francez şi a îngrozit întreaga lume. Primul număr al revistei apărut după atentat, ce a publicat pe prima pagină o caricatură cu profetul Mahomed care plânge, s-a vândut în mai multe milioane de copii.

După atacul terorist din 7 ianuarie, un fost ministru pakistanez, Ghulam Ahmad Bilour, a promis o recompensă de 200.000 de dolari pentru asasinarea actualului proprietar al revistei satirice franceze Charlie Hebdo. "Am spus deja că nu voi tolera niciun atac la adresa onoarei profetului Mahomed", a declarat Ghulam Ahmad Bilour, fostul ministru pakistanez al Căilor ferate, citat de site-ul publicaţiei L'Express.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici