Dinu Patriciu: Adevărul şi Click se extind în Republica Moldova; nu sunt interesat de televiziune

Dinu Patriciu a declarat că nu vrea să cumpere niciun post TV, fiind interesat mai mult să dezvolte fabrici de conţinut pentru mai multe medii, şi că ziarele Click şi Adevărul vor avea ediţii şi în Republica Moldova, în timp ce publicaţia Blick va apărea şi în limba rusă.

169 afișări
Imaginea articolului Dinu Patriciu: Adevărul şi Click se extind în Republica Moldova; nu sunt interesat de televiziune

Dinu Patriciu: Adevărul şi Click se extind în Republica Moldova; nu sunt interesat de televiziune (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Într-un interviu acordat paginademedia.ro, Patriciu a mai spus că trustul Adevărul Holding, care recent şi-a schimbat conducerea, va fi pe profit în 2010, "o afacere care anul acesta va ajunge la 120 de milioane de euro şi va ieşi pe profit". El a explicat că este vorba de profit operaţional şi de profit net, neputându-se vorbi deocamdată de recuperarea investiţiei, care a fost o sumă mare.

"Au fost investiţii, s-au cumpărat tipografii şi numai probele pentru aceste tipografii, de exemplu, au dus la creşterea cheltuielilor operaţionale. Oricum, pot să spun că, în total, am investit peste 100 de milioane de euro în acest trust, în oameni şi în infrastructură, cu o recuperare foarte rapidă", a spus acesta.

Întrebat dacă acest lucru s-ar fi întâmplat şi în condiţiile în care conducerea nu era schimbată, Patriciu a răspuns afirmativ, precizând însă că perioada de timp necesară ar fi fost mai lungă.

Referitor la modificările după schimbarea managementului Adevărul, acesta a spus că a separat complet conducerea comercială de managementul editorial. Astfel, Adrian Halpert conduce zona editorială, iar Peter Imre se ocupă de administrarea business-ului. Dinu Patriciu, patronul Adevărul Holding, care înainte era membru al consiliului de administraţie, a devenit preşedintele CA.

Patriciu a mai spus în interviul pentru paginademedia.ro că, anul acesta, profitul rezultat din vânzarea cărţilor ar putea fi de peste 16 milioane de euro (anul trecut vehiculându-se o cifră de opt milioane de euro profit din cărţi).

Totodată, el a mai declarat că are în vedere restructurări, menţionând însă că "a restructura nu înseamnă să dai oameni afară".

"O restructurare poate să creeze locuri de muncă. (...) Nu urmăresc reducerea de costuri, ci creşterea cifrei de afaceri", a adăugat el, spunând că, în 2009, cifra de afaceri a Adevărul Holding a fost de 70 de milioane de euro.

Patriciu a declarat că este interesat de dezvoltarea unui model financiar bazat pe relaţia dintre print şi online.

Deşi avea în plan dezvoltarea unui departament de producţie TV, Dinu Patriciu a declarat că nu intenţionează să cumpere niciun canal de televiziune, pentru că "televiziunea este o tehnologie care va dispărea". El a explicat că există tendinţa în lume de a dezvolta fabrici de conţinut, care să genereze content pentru mai multe medii, şi că această tendinţă nu poate fi ocolită, iar "colaborarea print-online este varianta câştigătoare". O altă direcţie, spune Patriciu, este dezvoltarea tehnologiei 4G: "Atunci s-a terminat cu televiziunea. Intri şi îţi construieşti ştirile pe care ţi le doreşti".

Cu toate că, în România, televiziunea este pe primul loc în ceea ce priveşte publicitatea şi consumul media, Patriciu declară că nu are deloc îndoieli când spune că printul va supravieţui, presa scrisă putând oferi un conţinut mai bun calitativ decât televiziunea. El a dat ca exemple ziare din lume care s-au reaşezat ca modele de business, devenind platforme de vânzări - precum New York Times, variantele de print şi online susţinându-se reciproc. Totuşi, în cazul Adevărul, 92% dintre cititorii de print şi online nu se suprapun, acestea fiind două pieţe total diferite.

Zona internaţională a Adevărul Holding va fi dezvoltată în următoarele luni în Republica Moldova, unde vor fi lansate "publicaţii proeuropene", atât în limba română, cât şi în limba rusă. În primă fază, vor apărea în Moldova Adevărul şi Click, ulterior publicaţia Blik fiind extinsă în limba rusă, întrucât, în Moldova, 40% din populaţie este rusofonă.

Întrebat de ce a ales Moldova, Patriciu a declarat că aceasta, ca şi România, este o piaţă unică, cele două ţări fiind, în ultimul an şi jumătate, parteneri economici puternici, schimburile economice dintre ele depăşindu-le în prezent pe cele dintre România şi Rusia.

Patriciu a mai spus că în Moldova există o problemă legată de distribuţia de presă, aproape inexistentă în ceea ce priveşte presa de limbă română. El a calificat distribuţia tradiţională de presă drept "puţin corporatistă" şi "toxică", spunând că va aborda un alt tip de distribuţie, fără a da foarte multe detalii. El a spus, însă, că a început deja să investească într-un cu totul alt sistem de distribuţie de presă, care are legătură cu modelul automatelor de presă.

Din portofoliul Adevărul Holding fac parte cotidianele Adevărul, Adevărul de seară, tabloidul Click!, revistele Dilema veche, Dilemateca, Foreign Policy Romania, precum şi cotidianul Blik din Ucraina, colecţiile de carte de lux Adevărul, dar şi un număr mare de suplimente şi produse complementare. Divizia internaţională a grupului mai cuprinde redacţii în Spania şi Italia, înfiinţate în 2007. Totodată, Adevărul Holding editează Forbes România şi topul anual "Forbes România 500 Miliardari".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici