Doar 5% dintre regizori au fost femei în 2011

Femeile au reprezentat 5% dintre regizori şi, totodată, 18% dintre cineaşti, producători executivi, scenarişti, directori de imagine şi editori, în 2011, potrivit unui studiu lansat marţi.

140 afișări
Imaginea articolului Doar 5% dintre regizori au fost femei în 2011

Doar 5% dintre regizori au fost femei în 2011 (Imagine: Shutterstock)

Pentru acest studiu au fost luate în considerare posturile amintite în echipele primelor 250 de filme americane cu cele mai mari încasări de anul trecut.

Studiul "The Celluloid Ceiling: Behind-the-Scenes Employment of Women on the Top 250 Films of 2011", de Martha M. Lauzen, directorul executiv al Centrului pentru studiul femeii în televiziune şi cinema de la San Diego State University, arată că în 38% din echipele acestor 250 de filme fie nu era nicio femeie, fie era una singură, pe unul dintre următoarele posturi: regizor, producător executiv, producător, scenarist, director de imagine şi editor.

Astfel, anul trecut s-a înregistrat o creştere cu 2% a prezenţei femeilor în spatele camerei, dar numărul acestora rămâne mic, a spus Lauzen pentru TheWrap.

"Femeile au reprezentat doar 5% dintre regizori anul trecut. La un moment dat, în 1998, eram până la 9%, aşa că 5% - adică aproape jumătate - este într-adevăr o cifră îngrijorătoare", a spus autoarea studiului.

Ea a mai explicat că numărul femeilor în poziţii de top în spatele camerei a oscilat între 16% şi 19% de când a început să realizeze acest studiu anual, în 1997. Pe de altă parte, femeile reprezintă circa 51% din populaţia SUA.

Studiul a fost bazat pe un eşantion de 2.636 de oameni care au făcut parte din echipele de producţie ale celor 250 de filme ce au adus cele mai mari încasări în 2011.

Cercetarea a mai relevat că, în timp ce procentul de femei-regizori a scăzut din 1998, proporţia scenaristelor şi producătoarelor a crescut uşor. Femeile au reprezentat 14% dintre scenariştii filmelor cu cele mai mari încasări. Totodată, femeile au reprezentat 25% dintre toţi producătorii la filmele studiate, respectiv 20% dintre editori. Femeile în poziţia de director de imagine au fost chiar mai puţine decât regizoarele, reprezentând 4%.

Din spatele camerelor, femeile au lucrat mai mult la documentare, drame şi comedii şi cel mai puţin la filme de groază, de acţiune şi animaţii.

Lauzen a mai remarcat că, după ce Kathryn Bigelow a câştigat Oscarul pentru regie în 2010, pentru "The Hurt Locker", mulţi au crezut că acest lucru va genera o schimbare în ideile şi stereotipurile oamenilor despre femeile care regizează, ceea ce încă nu s-a întâmplat.

"Dacă în şcoală femeile văd că nu sunt prea multe regizoare în industrie, ar putea alege să nu urmeze o astfel de carieră", iar filmele au de suferit, mai spune Lauzen, subliniind că aceasta nu este o problemă doar pentru industrie, ci şi pentru societate, tocmai pentru că absenţa femeilor în posturile amintite nu este percepută ca o problemă decât de câţiva oameni.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici