Evoluţia Alinei Cojocaru în "Jewels", apreciată de presa britanică

Evoluţia Alinei Cojocaru în spectacolul de balet "Jewels", care a avut premiera marţi, la Covent Garden, într-o perioadă în care balerina revine pe scenă după o accidentare ce a necesitat o recuperare de mai bine de un an, a fost primită cu cronici favorabile de către presa britanică.

184 afișări
Imaginea articolului Evoluţia Alinei Cojocaru în "Jewels", apreciată de presa britanică

Evoluţia Alinei Cojocaru în "Jewels", apreciată de presa britanică (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

Alina Cojocaru a urcat pe scenă în "Jewels", un spectacol de balet structurat în trei părţi - "Emeralds", "Rubies" şi "Diamonds" - şi realizat în coregrafia regretatului George Balanchine.

Potrivit lui Sarah Frater, criticul de specialitate al publicaţiei Evening Standard, paradoxul baletului este că, deşi dansatorii interpretează roluri de feţe regale, ochii lor arată după ce tânjesc cu adevărat. Frater apreciază că acest lucru este vizibil în cazul Alinei Cojocaru, "ţarina" de la Royal Ballet, care face eforturi pentru a reveni pe scenă, după o absenţă prelungită cauzată de un accident.

"Cojocaru are mişcări regale şi precizie în «Diamonds», însă de remarcat este privirea ei, care făcea trimitere la încredere, dragoste şi galanterie, sentimente pe care spectacolul le prezintă pentru că oamenii nu o mai fac", apreciază Evening Standard.

Potrivit criticului publicaţiei britanice, "Jewels" este în mod normal considerat un balet fără o poveste continuă - în afară de cea a baletului propriu-zis -, care merge de la romantismul Franţei ("Emeralds") la clasicele lebede ale Rusiei ("Diamonds") şi animatoarele Americii moderne ("Rubies").

Şi cronica din cotidianul Telegraph este laudativă la adresa Alinei Cojocaru. "Spre finalul zilei de marţi, la Covent Garden, am realizat că, în acel moment, persoana de pe scenă dansa probabil mai bine decât oricine altcineva de pe planetă", spune criticul Mark Monahan în materialul său.

"Cojocaru a fost extraordinară. Deşi e o femeie mărunţică şi baletul nu are o temă sudată, artista născută în România, afectată mult timp de o accidentare, a fost suava prinţesă Petipan prin excelenţă. Ca de fiecare dată, ea a avut extraordinara capacitate de a face legătura între o execuţie puternică, mişcarea uşoară similară unei pene şi viteza uimitoare, însă picioarele ei au fost cele care au atras constant ochii", menţionează Monahan.

"A fost uşor să mă îndrăgostesc de spectacolul «Diamonds» de Balanchine", a declarat Alina Cojocaru pentru The Guardian. "Este o poveste fără o poveste, aşa că se prezintă oarecum abstract", explică ea. "Cu toate că există momente serioase, întotdeauna este un spectacol relaxat şi amuzant - asemenea unui cuplu care visează la viitor. Este măreţ şi puternic, dulce şi romantic", mai spune faimoasa balerină.

"Alina a vurt să aducă ceva diferit acestei interpretări, pentru a fi mai mult decât doar un simplu pas de deux. Am mult respect pentru ea şi încerc să arăt acest lucru în spectacol", a declarat Rupert Pennefather, partenerul său din acest spectacol.

Alina Cojocaru este prim-balerină a Companiei Royal Ballet de la Covent Garden.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici