Google, obligat să ia măsuri după critici susţinute vizând serviciul Buzz

Google a fost obligat să ia măsuri pentru scăpa de criticile vizând reţeaua sa de socializare Buzz, cerându-le scuze utilizatorilor pentru introducerea unor opţiuni pe care nu le-a considerat un pericol la adresa confidenţialităţii datelor şi anunţând că va opera schimbări.

24 afișări
Imaginea articolului Google, obligat să ia măsuri după critici susţinute vizând serviciul Buzz

Google, obligat să ia măsuri după critici susţinute vizând serviciul Buzz

Todd Jackson, Product Manager al Gmail şi Google Buzz, a declarat, într-un articol publicat pe blogul companiei, că Google a decis să modifice una dintre cele mai criticate funcţii ale Google Buzz - cea care predefinea pentru fiecare utilizator o listă de prieteni bazată pe cel mai frecvent folosite adrese de e-mail.

După ce va fi modificat, Google Buzz doar va sugera utilizatorilor un grup de prieteni cu care ar putea dori să ţină legătura, informează nytimes.com.

Potrivit lui Jackson, funcţia care predefinea contactele cu care intra în legătură un utilizator a fost făcută în mod intenţionat aşa pentru ca oamenilor să le fie mai uşor să înceapă să folosească Buzz.

"Ne pare rău pentru îngrijorările pe care le-am provocat şi am lucrat ca să îmbunătăţim serviciul în urma feed-back-ului pe care l-am primit. Vom continua să facem acest lucru", a mai scris Jackson.

Lansarea Google Buzz a fost marcată de numeroase critici, pe fondul nemulţumirii utilizatorii privind faptul că numele persoanelor cu care corespondează ar putea fi făcute publice.

Un prim set de modificări, anunţat joi de Google, nu a reuşit să tempereze valul de critici.

Potrivit unor specialişti, modificarea funcţiei care predefinea lista de prieteni a rezolvat problema principală a confidenţialităţii.

"Modificare acelei funcţii aduce o îmbunătăţire majoră", a declarat Danny Sullivan, analist al Google şi reprezentant al site-ului SearchEngineLand.

Totuşi, Marc Rotenberg, director executiv al Electronic Privacy Information Center, a declarat că organizaţia pentru care lucrează intenţionează să înainteze o plângere către Federal Trade Commission săptămâna aceasta, în funcţie de evaluarea pe care o va face schimbărilor propuse de Google pentru serviciul Buzz.

"Chiar şi cu aceste schimbări, există încă ingrijorări privind faptul că utilizatorii Gmail sunt incluşi într-o reţea de socializare în care nu s-au înscris", a declarat Rotenberg.

Pe de altă parte, există analişti care consideră că Buzz nu va fi afectat de aceste critici, deşi Google ar putea avea mai multe probleme privind termenii de confidenţialitate ai serviciului.

"Cred că problemele de confidenţialitate vor dispărea şi nu vor afecta produsul pe termen lung", a mai spus Sullivan.

Reprezentanţii Google au mai spus vor oferi utilizatorilor posibilitatea de a separa complet serviciul Buzz de Gmail. Aceste schimbări vor intra în vigoare în următoarele zile.

Potrivit reprezentanţilor Google, zece milioane de oameni au încercat deja serviciul Buzz în primele 48 de ore.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici