Google şi-a modificat logoul pentru a-l omagia pe Antoine de Saint-Exupéry

Google şi-a modificat marţi logoul de pe pagina principală pentru a marca împlinirea a 110 ani de la naşterea scriitorului francez Antoine de Saint-Exupéry, cunoscut în special datorită povestirii "Le Petit Prince" ("Micul Prinţ"), tradusă în circa 110 limbi.

64 afișări
Imaginea articolului Google şi-a modificat logoul pentru a-l omagia pe Antoine de Saint-Exupéry

Google şi-a modificat logoul pentru a-l omagia pe Antoine de Saint-Exupéry

Noul logo al Google este realizat similar desenelor făcute de Saint-Exupéry pentru a ilustra povestea Micului Prinţ. În jurul logoului stilizat al Google, apar mai multe stele şi asteroizi, dar şi Micul Prinţ, zburând spre planeta sa, legat de un stol de păsări.

Antoine de Saint-Exupéry s-a născut la 29 iunie 1900 în Lyon. În 1910 intră în colegiul din Mans şi îşi continuă studiile la Fribourg (Elveţia). În 1921 intră în aviaţia franceză şi, în 1926, devine pilot de linie al unei companii particulare. La începutul celui de Al Doilea Război Mondial se înrolează în aviaţia militară franceză şi, după armistiţiul din 1940, părăseşte Franţa şi se stabileşte la New York. În toamna anului 1942, odată cu debarcarea trupelor aliate în Africa de Nord, Saint-Exupéry părăseşte America şi îşi reia activitatea de pilot de război.

După o perioadă de instructaj în Statele Unite ale Americii, participă, începând cu 1943, la mai multe misiuni în Africa, Sardinia şi Corsica. În timpul unui zbor de recunoaştere deasupra Mării Mediterane la 31 iulie 1944, avionul său este doborât şi Antoine de Saint-Exupéry este considerat de atunci dispărut.

În 1998 s-a găsit în Marea Mediterană o brăţară cu gravura numelui său şi bucăţi din avionul Lightning P38, cu care decolase din Corsica. În octombrie 2003, din largul mării în faţa Marsiliei au fost scoase la suprafaţă fragmente ale avionului, care au putut să fie identificate fără îndoială ca aparţinând avionului cu care zburase Saint-Exupéry.

Primele sale romane, "Courier Sud" ("Curierul de Sud", 1929) şi "Vol de nuit" ("Zbor de noapte", distins în 1931 cu Premiul Femina), tematizează experienţa sa de aviator şi se remarcă prin descrierea unor situaţii periculoase (risc de prăbuşire, singurătatea la mare înălţime etc.). Operele ulterioare, "Terre des Hommes" ("Pământul oamenilor", premiat în 1939 de Academia Franceză cu Marele Premiu al Romanului) şi "Pilote de guerre" ("Pilot de război", 1942) redau filosofia de viaţă împregnată de umanism a lui Antoine de Saint-Exupéry.

Povestirea modernă "Le Petit Prince" ("Micul prinţ", 1943), având deviza "Numai cu inima poţi vedea bine, lucrurile esenţiale rămân ascunse ochilor", s-a bucurat în epoca de după război de o mare popularitate în rândurile tinerilor, dar şi ale adulţilor. Micul locuitor al unei planete minuscule porneşte într-o lungă călătorie prin lume ca să caute adevăratul sens al vieţii. În cursul peregrinărilor sale ajunge să-şi dea seama că pentru a fi fericit "ajunge să te gândeşti că undeva, printre milioane de stele, există fiinţa iubită", iar ceea ce conferă un sens existenţei sunt relaţiile dintre oameni, care implică şi responsabilitatea fiecăruia pentru soarta celorlalţi.

Notiţele sale făcute cu ocazia misiunilor de luptă în timpul războiului au fost reunite şi publicate postum cu titlul "La Citadelle" ("Citadela", 1948). Alte opere ale lui Antoine de Saint-Exupéry sunt: "Lettre à un otage" ("Scrisori către un ostatec", 1943), "Un sens à la vie" ("Să dai un sens vieţii", postum 1956). Toţi biografii săi arată că aviatorul şi scriitorul era pasionat şi de ştiinţă. Acesta aprofunda teoria cuantică, principiile entropiei. Citea filosofie, dându-şi tot mai mult seama că filosofia este învecinată cu ştiinţa.

În 2008 editura Gallimard editează "Lettre a l'inconnue", publicată în România la editura RAO în anul 2009, în traducerea Ilenei Cantuniari.

Google îşi schimbă logoul de pe pagina sa principală pentru a marca diverse evenimente speciale. Recent, Google şi-a modificat logoul pentru a marca debutul Cupei Mondiale din Africa de Sud.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici