Google va extinde la nivel global serviciul Living Stories

Google a anunţat, joi, că va extinde la nivel global serviciul Living Stories, realizat iniţial în parteneriat cu New York Times şi Washington Post, ca parte a strategiei companiei de a-şi îmbunătăţi relaţia cu publisherii, devenind "open source", informează Media Guardian.

32 afișări
Imaginea articolului Google va extinde la nivel global serviciul Living Stories

Google va extinde la nivel global serviciul Living Stories

Serviciul Living Stories grupează toate materialele publicate de un ziar despre un anume subiect. Astfel, materialele din New York Times despre războiul din Afghanistan sunt reunite pe o singură pagină, unde sunt propuse link-uri spre diferite articole, editoriale, fotografii şi conţinuturi video.

Pagina prezintă, de asemenea, un rezumat al principalelor evenimente, o cronologie, portrete şi link-uri către arhiva ziarului.

Utilizatorii pot alege un model de grupare a articolelor, în funcţie de importanţă sau în funcţie de dată.

Transformând acest serviciu în unul de timp "open source", Google le va permite tuturor publisherilor să implementeze acest program.

"Suntem nerăbdători să lucrăm cu dezvoltatorii şi cu jurnaliştii să vedem cum putem să colaborăm la Living Stories. Dorim să găsim noi modalităţi inovative de distribui conţinuturi şi de a găsi noi cititori online. Acesta este doar unul dintre scopurile noastre în această direcţie", a declarat Santiago de Mora, director pe sectorul de parteneriate de conţinut al Google EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa).

Prin serviciul Living Stories, Google încearcă să joace un rol important în trecerea jurnalismului clasic către epoca digitală.

Anunţul lansării Living Stories a intervenit într-un moment în care Google a fost criticat de mai mulţi reprezentanţi ai industriei presei, în principal de magnatul Rupert Murdoch, care conduce consorţiul News Corp., şi care a acuzat compania de internet că profită de conţinuturile publicate online de marile ziare, fără ca publisherii să primească venituri semnificative din publicitate.

Eric Schmidt, CEO al Google, a răspuns acestor acuzaţii, afirmând că Google lucrează "alături de publisheri pentru a-i ajuta să ajungă la un public cât mai numeros, să îşi fidelizeze cititorii şi să câştige cât mai mulţi bani".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici