"Hamlet", după 20 de ani în Curtea de onoare a Palatului Papilor din Avignon (Galerie Foto)

Regizorul german Thomas Ostermeier a prezentat spectacolul "Hamlet" în Curtea de onoare a Palatului Papilor, în cadrul Festivalului de la Avignon, la 20 de ani după ultima reprezentaţie a tragediei shakespeariene în acelaşi loc.

517 afișări
Imaginea articolului "Hamlet", după 20 de ani în Curtea de onoare a Palatului Papilor din Avignon (Galerie Foto)

"Hamlet", după 20 de ani în Curtea de onoare a Palatului Papilor din Avignon (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Director al teatrului Schaubühne din Berlin, Thomas Ostermeier este al patrulea regizor care montează "Hamlet" în Curtea de onoare a Palatului Papilor, un loc emblematic pentru Festivalul din Avignon, care a debutat în 1947, în special sub semnul lui Shakespeare.

Ceilalţi trei regizori care au montat "Hamlet" în Curtea de onoare au fost Georges Wilson (1965), Benno Besson (1977) şi Patrice Chéreau (1988).

Reprezentaţia cu "Hamlet" la Avignon este, pentru Ostermeier, o întoarcere în glorie în locul unde a prezentat, în 2004, ca artist asociat, un "Woyzeck" după Büchner, cu un personaj principal care a fost transformat în anti-erou suburban.

Patru ani mai târziu, Ostermeier şi dramaturgul său Marius von Mayenburg semnează o adaptare a piesei lui Shakespeare în care Hamlet nu este prezentat ca un erou romantic, ci ca un om excesiv, pe alocuri histrionic, invadat şi inhibat, în acelaşi timp, de patologiile sale mentale.

Ostermeier a ales ca toate personajele din piesă să fie jucate doar de şase actori.

Astfel, Hamlet trebuie să facă faţă unor personaje care îşi schimbă permanent identitatea, ceea ce adaugă şi mai multă confuzie în mintea personajului.

Regizorul şi scenograful său, Jan Pappelbaum, au avut ideea de a adăuga în decor o cortină franjurată, element scenografic folositor la redarea scenelor de complot şi spionaj.

Există, de asemenea, proiecţii video, în special chipuri filmate de Hamlet, care, redate de această suprafaţă discontinuă şi instabilă, transmit o imagine destul de clară a universului mental instabil al prinţului Danemarcei şi evocă spectrul ideal al tatălui său asasinat.

Acţiunea spectacolului începe cu îmormântarea regelui, prin intermediul căreia regizorul se angajează într-o abordare tragi-comică, pe muzică hard rock.

Apoi, e scena nunţii lui Gertrude, văduva regelui, cu Claudius - fratele şi asasinul acestuia.

Folosind în spectacol actori care nu se sfiesc să folosească limbajul trupului, fără tabu-uri, Ostermeier îndrăzneşte orice. Actorul Lars Eidinger - Hamlet -, lovit de sindromul Tourette, face un rol care pune publicul pe gânduri.

"Restul e tăcere", concluzionează el; nu şi în impozantele gradene (2.000 de locuri) ale Curţii de onoare, în care publicul îl aclamă pe Ostermeier, una dintre cele mai interesante prezenţe ale teatrului european contemporan.

Spectacolul montat de Ostermeier la Avignon va fi difuzat sâmbătă seară, la 22.45 (ora Franţei, n.r.), pe programul de televiziune franco-german Arte.

După Avignon, spectacolul va mai fi prezentat la Berlin, Barcelona şi Zagreb.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici