Postul Acasă Clasic va fi lansat în 2010

Pro TV va lansa, în 2010, postul Acasă Clasic, care va difuza telenovele, urmând să fie "un fel de Pro Cinema al Pro TV-ului", conform lui Costi Mocanu, directorul general al Pro TV S.A.

112 afișări
Imaginea articolului Postul Acasă Clasic va fi lansat în 2010

Postul Acasă Clasic va fi lansat în 2010

"Există o ofertă bogată de telenovele care au un cost de achiziţie şi amortizare decent şi posibilitatea de a generare audienţe şi venituri mulţumitoare. De aceea ne-am gândit la această lansare şi vom asista la naşterea postului în 2010", declară Costi Mocanu, citat de Ziarul Financiar.

Până în acest moment, Acasă Clasic este singurul canal TV pe care Pro TV intenţionează să-l lanseze anul viitor. "În acest moment, perspectiva anului 2010 nu ne permite să adoptăm alte decizii, însă noi avem pregătirea şi armele necesare ca odată luată decizia înfiinţării unui canal nou, în trei luni să-l putem lansa pe piaţă. În momentul de faţă explorăm foarte multe posibilităţi de extindere. Ne-am uitat la posturi de copii, de science, de exemplu. Însă răspunsurile pieţei nu sunt aşa încurajatoare încât să ne gândim la un atac puternic, înţelegând prin asta lansarea simultană a mai multor canale", precizează Mocanu.

Piaţa de TV a înregistrat o scădere de 30% în lei faţă de 2008

Despre piaţa de publicitate, Costi Mocanu afirmă: "Estimările noastre în România arată că piaţa de TV a înregistrat o scădere de 30% în lei faţă de 2008, iar pentru anul viitor estimăm o uşoară creştere în concordanţă cu creşterea PIB care se aşteaptă de la România. Nu va fi însă un proces constant din câte ne dăm noi seama, va fi un proces neregulat, cu o primă jumătate de an foarte grea, urmată de o revenire la pozitiv în a doua jumătate a lui 2010".

Pentru canalul Pro TV, televiziunea lider din România care s-a lansa în urmă cu 14 ani, pe 1 decembrie, anul 2009 a însemnat eficientizarea businessului şi creşterea cotei de piaţă fără a face rabat de la calitatea programelor, în conditiile în care piaţa de publicitate a scăzut în acest an cu 30-40%, notează Ziarul Financiar

"Ne-am adaptat la problemele existente în piaţă şi am fost primii din industria media din România care şi-au asumat această sarcină deloc plăcută, care şi-au ajustat cheltuielile încă din octombrie-noiembrie 2008, când pentru mulţi criza era o poveste. Am căutat să reducem costurile în toate locurile posibile, pe toate liniile. O adaptare la piaţa anului 2009 a vizat, întâi de toate, reanalizarea bugetelor de producţie a programelor. Este important faptul că telespectatorii noştri nu au văzut asta pe sticlă, cu toate că noi am operat businessul cu costuri mai mici decât în 2008. Targetul nostru a rămas neschimbat. Am crescut eficienţa în toate liniile, plecând de la numărul de angajaţi şi terminând cu costuri specifice domeniului nostru, respectiv costuri tehnice. Peste 80% din costurile companiei sunt costuri generate de programe", spune Costi Mocanu, directorul general al Pro TV S.A, compania care include, alături de postul fanion, canalele Acasă, Pro Cinema, Pro TV International, Sport.ro şi MTV.

În opinia lui Mocanu, anii 2008 şi 2009 au fost ani total diferiţi: 2008 a fost cel mai bun an financiar din istoria PRO - afaceri de 274 milioane de dolari şi un profit operaţional (EBITDA) de 111,7 milioane dolari - , iar 2009 este marcat de criza economică, cu toate implicaţiile dure asupra businessului, respectiv o scădere cu 40% a afacerilor şi cu 64% a profitului operaţional.

Pro TV este lider de audienţă pe piaţa locală

ZF mai notează că postul Pro TV este lider de audienţă pe piaţa locală, ştirile, programele de divertisment, filmele şi meciurile de fotbal din Europa League fiind cele mai vizionate programe de televiziune din România. "Investim foarte mult în emisiunea de divertisment «Dansez pentru tine», dar şi pentru meciurile din Europa League. Încercăm în fiecare an să ne îmbogăţim şi să mulţumim publicul foarte exigent", mai spune Costi Mocanu.

Pro TV a semnat în acest an un contract pe două sezoane, respectiv până în vara lui 2010, cu grupul Divertis, astfel încât, din toamnă, în grila postului rulează doua emisiuni noi: "Serviciul român de comedie" şi "Divertis- Land of Jokes".

Publicul PRO TV este reprezentat de persoane din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, "oameni dinamici care iau decizii, care sunt lideri în ceea ce fac, sunt oameni cu răspundere, care gândesc liber", spune Mocanu.

"Dacă ne uităm zi de zi în piaţă la plaja de audienţe, românii sunt un public extrem de sofisticat şi un public alintat de foarte multe programe de foarte bună calitate comparativ cu ţările europene. Îndrăznesc să spun că România, din punctul de vedere al ofertei de televiziune, este cu siguranţă în primii zece în Europa, m-aş uita chiar către primele şapte poziţii", precizează managerul Pro TV.

ZF notează că, dincolo de adecvarea programelor la publicul ţintă, Pro TV le-a propus românilor, în ultimii 14 ani, proiecte şi idei pentru România. De la "Nouă ne pasă" şi NATO, până la înfiinţarea Registrului donatorilor neînrudiţi sau campanii pentru copii sau animale, concretizate în proiecte legislative şi legi.

"Pro TV şi-a propus să arate o viaţă cât mai frumoasă şi cât mai colorată. Unul dintre cele mai frumoase lucruri care li s-au întâmplat românilor în cei 20 de ani după Revoluţie sunt cei 14 ani de Pro TV. Iar echipa înseamnă totul pentru succesul unui post de televiziune. Toţi au contribuit la acest succes pentru că fiecare este manager al operaţiunii mai mici sau mai mari de care răspunde. Dincolo de formatul unei emisiuni stă brandul şi el este cel care te diferenţiază într-o lume cu posibilităţi nelimitate", spune Mocanu.

Pentru cei care gândesc liber, online-ul este un «must»

În opinia managerului Pro TV, dezvoltarea pe internet este un "must". "Peste cinci ani văd Pro TV-ul lider cum este şi acum pentru că Pro TV-ul, ca brand, şi-a arătat vocaţia de lider. Noi avem în obiectiv creşterea cotei de piaţă, suntem foarte îndrăgostiţi de internet. Rezultatele din ultimul an au arătat asta. Ne-am dublat traficul ca număr de vizitatori unici anul acesta şi vom continua să investim în acest mediu de comunicare. Pentru cei care gândesc liber, online-ul este un «must». Trebuie să fi acolo, asta nu înseamnă că trebuie să te muţi. Utilitatea prezenţei în internet poate fi măsurată fie şi numai pentru promovarea emisiunii de TV pe care ai asigurat-o", spune Mocanu.

Conform ZF, Pro TV s-a lansat în urmă cu 14 ani, când Adrian Sârbu s-a aliat cu grupul american CME pentru a realiza un post de televiziune occidental în România. CME a venit cu 20 de milioane de dolari, cea mai mare investiţie americană în România la vremea respectivă, iar Adrian Sârbu a făcut managementul. Peste 12 ani, Sârbu a început să urce în ierarhia CME, grup care deţine staţii de televiziune în Europa Centrala şi de Est ce acoperă 97 de milioane de telespectatori, astfel încât, în ianuarie a fost numit director executiv (CEO) şi preşedinte al CME, fiind responsabil de afaceri anuale de un miliard de dolari.

În România, grupul american deţine 95% din compania Pro TV SA, restul de acţiuni fiind în posesia lui Adrian Sârbu, al cărui grup controlează mai multe active media.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici