Pro TV deţine licenţa pentru difuzarea, în România, a produselor Warner Bros.

Pro TV este deţinătorul de licenţă pentru difuzarea pe TV în România a produselor Warner Bros., a declarat pentru MEDIAFAX Sorina Big, directorul de achiziţii al Pro TV SA.

587 afișări
Imaginea articolului Pro TV deţine licenţa pentru difuzarea, în România, a produselor Warner Bros.

Pro TV deţine licenţa pentru difuzarea, în România, a produselor Warner Bros.

Televiziunea lui Dan Diaconescu, DDTV, a fost acuzată de piraterie de către Warner Bros., cunoscuta companie americană transmiţând o înştiinţare la CNA că postul de televiziune a difuzat ilegal filme, precum "The Last Boy Scout/ Ultimul samaritean", dar şi desene animate, ca "Tom & Jerry".

Warner Bros. mai spune că difuzarea de către DDTV a programelor menţionate încalcă drepturile altui radiodifuzor din România, licenţiat prin acordul scris al deţinătorului de drepturi, singurul în măsură să dispună difuzarea acestora.

Potrivit Sorinei Big, directorul de achiziţii al Pro TV SA, de mai mulţi ani Pro TV este deţinătorul de licenţă pentru difuzarea pe TV, în România, a produselor Warner Bros.

De altfel, Sorina Big spune că "marile studiouri de la Hollywood nu îşi distribuie programele pentru care deţin drepturile prin intermediari".

"În cazul filmelor produse pentru distribuţie în cinematografe, există o anumită ordine în care drepturile principale de expunere/ difuzare a respectivelor programe sunt exploatate: după exploatarea în cinematografe urmează exploatarea pe Home Video/ DVD, apoi urmează difuzarea pe canalele tip Pay TV şi apoi pe canalele de televiziune pentru care nu se percepe taxă suplimentară de recepţie (Free TV). Nu există posibilitatea ca acelaşi program să fie, pentru un anumit teritoriu, în acelaşi timp în portofoliul mai multor case de distribuţie sau studiouri, orice program fiind înregistrat ca şi copyright la instituţiile de specialitate", a spus Sorina Big.

Ea a precizat că "fiecare studio, ca şi orice alt distribuitor de programe, are un reprezentant de vânzări responsabil pentru teritoriile din Europa de Est şi orice contract de difuzare a oricăror programe pentru care respectivele studiouri au drepturi de distribuţie nu se încheie decât direct cu aceştia". "Fiecare studio major are contracte de volum mai mare sau mai mic, cu una sau mai multe societăţi de televiziune din România, acestea achiziţionând pentru durate de timp variate licenţa de radiodifuzare pentru anumite programe din portofoliul respectivelor studiouri", a spus Sorina Big.

Directorul de achiziţii al Pro TV SA a explicat şi mecanismul de vânzare al programelor TV.

"Mecanismul de vânzare este relativ simplu: orice studio sau orice casă de distribuţie pune la dispoziţia potenţialilor cumpărători liste cu programele pentru care deţine drepturile de sublicenţiere în teritoriul pentru care se doreşte a se face achiziţia de program. Aceste liste sunt puse la dispoziţia celor interesaţi în anumite condiţii şi după o verificare temeinică a disponibilităţii programelor respective, pentru a nu exista riscul de conflict în acordarea drepturilor de difuzare. Contractele sunt semnate după o negociere în care se discută termenii şi condiţiile în care se face achiziţia şi după ce ambele părţi cad de acord asupra respectivelor condiţii şi după ce fiecare partener îşi asumă răspunderea pentru partea de contract care îi revine - respectiv distribuitorul garantează că deţine toate drepturile pe care le sublicenţiază staţiei tv, iar radiodifuzorul garantează că este în măsură să exploateze drepturile acordate în limitele contractului respectiv", a mai spus Sorina Big.

CNA a început să analizeze situaţia semnalată de Warner Bros. Totodată, Cristina Trepcea, membru al CNA, a declarat pentru MEDIAFAX că în acest caz vor fi înştiinţate şi Comisiile de Cultură din Parlament.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici