Raport TVR: Televiziunea Publică - venituri din publicitate de 9,65 milioane de euro, în 2010

Televiziunea Publică a înregistrat, anul trecut, venituri din publicitate în valoare de 9,65 milioane de euro, potrivit raportului de activitate pe 2010 al Societăţii Române de Televiziune (SRTv).

185 afişări
Imaginea articolului Raport TVR: Televiziunea Publică - venituri din publicitate de 9,65 milioane de euro, în 2010

Raport TVR: Televiziunea Publică - venituri din publicitate de 9,65 milioane de euro, în 2010 (Imagine: Cristi Movila/Mediafax Foto)

În 2010, veniturile din publicitate ale Societăţii Române de Televiziune (şase televiziuni - TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR Cultural, TVR INFO şi TVR Internaţional, site-ul Televiziunii Publice şi teletextul postului public de televiziune) au fost de 9.655.861,10 euro, conform informaţiilor oferite de Splendid Media (regia care a gestionat şi vândut spaţiul publicitar al TVR în 2010). Veniturile totale din publicitate înseamnă totalul vânzărilor efectuate, ceea ce include şi rebate-ul pentru agenţii (comisionul acordat în funcţie de volumul investit) şi comisionul de regie. Această sumă reprezintă 85% din venitul garantat şi ofertat de către Splendid Media SA la licitaţia din 2008.

În raport se mai spune că, anul trecut, s-au încasat venituri din publicitate cu 9,2% mai mari decât în anul 2009. Creşterea a fost determinată de faptul că, în 2010, TVR 1 a difuzat meciurile UEFA Champions League şi Campionatul Mondial de fotbal 2010, de politica de vânzări Splendid Media, care s-a bazat pe o încărcare cât mai mare cu publicitate, dar şi de creşterea audienţei pe spot la TVR 1 cu 8% şi a cotei de piaţă cu 12%, comparativ cu 2009 (pentru un target format din oameni cu o vârstă de peste 18 ani, din mediul urban).

Însă, după acordarea comisionului cuvenit Splendid Media de 5% şi a rebate-urilor acordate agenţiilor cu care TVR a colaborat anul trecut (412.413,11 euro), partea care a revenit Televiziunii Publice din veniturile totale de publicitate a fost de 8.781.275,59 euro.

Suma cuvenită TVR de 8.781.275,59 euro este cu 389.305,49 euro mai mică decât venitul net minim garantat. Venitul Net Minim Garantat (VNMG) aferent anului 2010 este de 9.600.000 euro. Singurul factor care influenţează realizarea VNMG 2010 este nealocarea minutelor de publicitate, se precizează în raport.

Astfel, conform contractului, Splendid Media avea obligaţia de a achita către TVR, până la 31 martie 2011, 85% din venitul net minim garantat pentru anul 2010 corectat cu lipsa pauzelor, respectiv 9.170.581,08 euro net. Prin urmare, obligaţia de plată a Splendid Media pentru anul 2010 este de 7.794.993,92 euro net, se precizează în raport.

Totuşi, potrivit raportului, care citează Splendid Media, neîndeplinirea planului de business pe 2010 (-12,5%) a fost cauzată de: scăderea drastică a bugetelor de publicitate pe fondul crizei economice mondiale, o scădere de 10% faţă de 2009; lipsei break-urilor şi nealocării integrale a 8 minute publicitate/oră; scăderii cu 4% a audienţei pe spot înregistrată de TVR 2; 72,3% din spoturile difuzate pe TVR Cultural au înregistrat audienţă zero, pentru care nu s-a încasat niciun ban. Pe de altă parte, TVR Info nu este monitorizat de GfK România, iar TVR 3 a început să fie monitorizat din aprilie 2010.

La TVR 1, procentul de nealocare a minutelor de publicitate pentru anul 2010 a fost de 4,3%. Prin aplicarea celor 4,3% la totalul veniturilor estimate pentru TVR 1 în 2010 a rezultat suma de 397.560,78 euro net, care se va scădea din venitul net minim garantat pe anul trecut.

La TVR 2, procentul minutelor de publicitate nealocate pentru 2010 este de 2%. Prin aplicarea celor 2% la totalul veniturilor estimate pentru TVR 2 în 2010 a rezultat suma de 31.858,14 euro net, care se va scădea din palnul de afaceri aferent anului 2010.

Prin urmare, din cauza nealocării minutelor de publicitate la TVR 1 şi TVR 2, venitul net minim garantat pe anul trecut aferent anului 2010 a scăzut cu 429.418,92 euro net. Astfel, venitul net minim garantat aferent anului 2010, în valoare de 9.600.000 euro net, este diminuat cu 429.418,92 euro net. Suma reprezintă pierderile din nealocarea minutelor de publicitate.

În raport se mai precizează că "ultimii doi ani au reprezentat, pentru mass-media din România, probabil cea mai dificilă perioadă de la căderea regimului comunist". În perioada 2009 -2010, investiţiile în televiziune au scăzut cu circa 30-40%, se mai spune în raport.

Splendid Media s-a ocupat de vânzarea spaţiului publicitar al SRTv din noiembrie 2005 până în 2008. În baza unei decizii luate de Consiliul de Administraţie al TVR în 22 ianuarie 2009 regia de publicitate ar trebui să gestioneze şi să vândă spaţiul publicitar al tuturor posturilor SRTv şi în perioada 2009-2011. Totuşi, la sfârşitul anului 2010, Consiliul de Administraţie al TVR a aprobat începerea negocierilor între SRTv şi Splendid Media pentru încheierea unui act adiţional având ca obiect modalităţile de încheiere amiabilă a contractului dintre cele două părţi.

Societatea Română de Televiziune a încheiat anul 2010 cu un deficit de peste 161,9 milioane de lei, în condiţiile în care Televiziunea Publică a avut, anul trecut, venituri totale de circa 571 de milioane de lei, potrivit raportului de activitate al SRTv.

În 2009, Televiziunea Publică a atras venituri din publicitate în valoare de 8.842.841 de euro, potrivit raportului de activitate pe 2009 al TVR.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici