- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (26.05.2016, 16:44)
- Iulian Comanescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Spotlight / Ce sunt influenţatorii în România şi cu ce se mănâncă ei
Starcom MediaVest a lansat ieri un studiu pe nume „Influence Me”, care clasifică şi defineşte ceea ce se cheamă, mai nou, influenţator online. Din studiu reies două tendinţe ale Netului autohton: rolul important al Facebook-ului şi nişarea sau specializarea.
485 afișări
Spotlight / Ce sunt influenţatorii în România şi cu ce se mănâncă ei
Studiul împarte influenţatorii în trei categorii: profesionişti, celebrităţi şi aşa-numiţii „oameni ca noi”. Primii sunt cei care se manifestă pe un anumit segment (de la marketing la IT sau modă), iar ultimii sunt utilizatorii de reţele şi forumuri activi, fără un profil public clar.
Profesioniştii par a fi cei mai eficace influenţatori, pentru că studiul notează în privinţa lor un „grad de conectare” de 80% cu publicul lor (de ambele sexe şi relativ tânăr – 25-44 de ani în medie). Acelaşi grad de conectare este mediu în cazul „oamenilor ca noi” (42%, cu un public mai matur, peste 35 de ani) şi mai redus la celebrităţi (19%, pentru un target preponderent masculin).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
POLITICO: Potenţialii candidaţi pentru şefia Comisiei Europene, dacă von der Leyen nu ar câştiga un nou mandat / Klaus Iohannis se află pe listă
-
Belarus afirmă că s-a încercat un atac cu drone asupra capitalei Minsk din Lituania. Lukaşenko susţine că opoziţia încercă să cucerească un district şi să ceară NATO să desfăşoare trupe
-
Rusia ameninţă că Polonia va fi ţinta unui atac rusesc dacă NATO ar desfăşura arme nucleare pe teritoriul polonez
Influenţatorii se manifestă mai ales prin intermediul Facebook, cea mai populară reţea socială din România, cu peste 8,5 milioane de utilizatori, dar şi pe bloguri, care au început să se înmulţească în România acum 10 ani şi reprezintă, în momentul de faţă, un fenomen în descreştere cantitativă. În cazul „oamenilor ca noi”, contează şi tradiţionalele forumuri.
Starcom explică gradul de conectare scăzut al celebrităţilor prin faptul că publicul lor caută mai degrabă entertainment şi nu informaţii utile sau sfaturi. Şi celebrităţile, şi profesioniştii reprezintă însă categorii de influenţatori care merită luate în considerare de branduri, din cauza prezenţei mult mai masive pe care o au pe reţele celebrităţile. La un public între unu şi două milioane de fani de Facebook şi un reach al postărilor de câteva sute de mii de afişări, gradul de conectare de 19% poate reprezenta peste 100 de mii de „influenţaţi”. În cazul profesioniştilor, numărul de fani este de regulă de numai câteva mii, pe care, e drept, aceştia îi influenţează aproape integral prin intermediul blogurilor şi, adesea, al profilurilor personale de Facebook.
Clasificarea celebrităţi/profesionişti se suprapune oarecum peste opozţia presă mondenă/presă serioasă din media tradiţională. „Oamenii ca noi” reprezintă în schimb noutatea tipică în social media, consumatorii care devin producători de informaţie şi judecăţi de valoare – în terminologia online-ului, prosumeri care realizează user-generated content.
Constatările din studiul „Influence Me” au relevanţă în primul rând pentru brandurile care urmăresc să îşi promoveze calităţile în mediul online, mai ieftin şi măsurabil decât presa tradiţională, care de altfel se află într-un regres marcat în România şi e un vehicul din ce în ce mai puţin interesant de publicitate.
Citeşte şi: Societate/ Corupţia se învaţă de mic, în familie
Citeşte şi: Ce ai, omule, în creier? Nici amintiri şi nici "Dumnezeu a murit! ". Ai reflexe, simţuri, mecanisme
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Concert Postmodern Jukebox: Hituri pop convertite în sunete vintage, în premieră, la Sala Palatului - FOTO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul dat de oamenii de știință: Peste jumătate din populația lumii s-ar putea îmbolnăvi de boli transmise de țânțari
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Umilită din cauza listei de cumpărături! Ce a pățit Lili din Iași, după ce a luat coniac și bere de la magazinul din apropierea casei
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe