The Daily, ziarul realizat exclusiv pentru iPad, a fost lansat la New York

Magnatul media Rupert Murdoch, liderul consorţiului News Corporation, a lansat, miercuri, la New York, ziarul The Daily, conceput exclusiv pentru tableta iPad realizată de Apple.

24 afişări
Imaginea articolului The Daily, ziarul realizat exclusiv pentru iPad, a fost lansat la New York

The Daily, ziarul realizat exclusiv pentru iPad, a fost lansat la New York (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"iPad-ul cere să ne reinventăm complet meseria", a declarat Murdoch, în cadrul conferinţei de lansare a ziarului digital, care a avut loc la muzeul Guggenheim din New York. Murdoch a promis că va îmbina toate calităţile presei quality cu noile posibilităţi oferite de tehnologia informatică, rezultând "un jurnalism de teren competitiv, o bună coordonare şi o abordare sceptică".

Cotidianul digital a fost realizat de o echipă de circa 100 de profesionişti recrutaţi de la cele mai bune publicaţii americane, precum The New Yorker, Forbes şi New York Post.

În primele două săptămâni de la lansare ziarul va fi gratuit, iar apoi va costa 99 de cenţi pe săptămână sau 40 de dolari pe an.

"Nu există hârtie, nu există prese, nici camioane (...), iar de aceste economii vor beneficia cititorii", a declarat Murdoch pentru a justifica preţul foarte mic al ziarului.

Potrivit magnatului, cotidianul The Daily beneficiază de un buget de 30 de milioane de dolari şi producţia sa costă mai puţin de jumătate de milion de dolari pe săptămână.

Primul număr al ziarului are pe prima pagină un material despre situaţia din Egipt. De asemenea, ziarul include un interviu cu un fost consilier economic al lui Barack Obama, Peter Orszag, precum şi un articol despre Natalie Portman şi sarcina sa.

Redactorul-şef al publicaţiei este Jesse Angelo, fost patron al tabloidului New York Post. Întrebat dacă ziarul este un quality sau un tabloid, Angelo a declarat că The Daily este un ziar pentru toată lumea, care are ambiţia de a face oamenii "să gândească şi să zâmbească".

Prin acest nou ziar, Murdoch vrea să dovedească posibilitatea implementării unui nou model de business de presă care are la bază instituirea de taxe pentru accesarea conţinuturilor online.

Rupert Murdoch este unul dintre primii moguli de pe piaţa media care au încercat să introducă un model de taxare a internauţilor care accesează site-urile publicaţiilor pe care le deţine. El a declarat, în mai multe rânduri, că jurnalismul este "o marfă scumpă" şi a cerut trusturilor de presă să nu mai distribuie conţinut gratuit.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici