- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (28.07.2010, 12:39)
- ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Veniturile CME au crescut cu 10% în trimestrul al doilea
Venitul net al grupului Central European Media Enterprises (CME) a crescut în trimestrul al doilea cu 10% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, la 201,72 milioane dolari, iar profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) a urcat cu 1%, la 46,19 milioane dolari.
21 afișări
Veniturile CME au crescut cu 10% în trimestrul al doilea (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Astfel, veniturile au urcat cu 18,8 milioane de dolari, de la 182,96 milioane de dolari la 201,72 milioane de dolari, iar indicatorul OIBDA s-a majorat cu 400.000 de dolari, de la 45,75 milioane de dolari la 46,19 milioane de dolari, potrivit unui comunicat al grupului media.
Profitul operaţional a coborât totodată cu 12%, de la 28,75 milioane de dolari la 25,45 milioane de dolari, în timp ce profitul net atribuibil acţionarilor a urcat de la 24,08 milioane de dolari la 165,16 milioane de dolari.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România are nevoie de o altă structură statală, care să-ți folosească banii mai eficient și să genereze creștere economică
-
Speranţa de viaţă la naştere a crescut în Europa în 2023. Care este situaţia României
-
Poşta Română: Până la sfârşitul zilei, estimăm că ne vom apropia de procentul maxim de livrare a pensiilor
-
Germania acuză Rusia că se află în spatele unor atacuri cibernetice. Partidul de guvernământ, printre ţintele vizate
Profitul net include şi câştigul obţinut din vânzarea operaţiunilor CME din Ucraina, respectiv 217,6 milioane de dolari, potrivit comunicatului. Fostele afaceri din Ucraina au fost considerate operaţiuni discontinue în raportările financiare pentru trimestrul al doilea şi primul semestru al acestui an.
Totodată, rezultatele pe trimestrul al doilea din 2010 includ afacerile Media Pro Entertainment, integrată de CME în decembrie 2009, notează compania.
"Rezultatele noastre din trimestrul al doilea al lui 2010 sunt mai puternice decât în trimestrul al doilea din 2009. Veniturile la curs valutar constant au urcat cu 15%, iar OIBDA cu 6%, în pofida unei scăderi de 4% a cheltuielilor pe spoturi publicitare TV. Măsurile decisive pe care le-am luat în ultimele patru trimestre pentru a ne repoziţiona afacerea, inclusiv vânzarea operaţiunilor din Ucraina, achiziţionarea bTV în Bulgaria şi integrarea Media Pro Entertainment, s-au dovedit de succes. Prima jumătate a anului a fost dificilă, numai Cehia şi Slovenia începând să recupereze. A doua jumătate va fi dificilă, însă menţinerea pe poziţia de lider de audienţă ne oferă o oportunitate unică de a beneficia de orice îmbunătăţire pe pieţele noastre", a declarat în comunicat Adrian Sârbu, preşedinte şi director general executiv al CME.
Astfel, în primul semestru al anului, venitul net al grupului media a crescut cu 8%, la 345,36 milioane de dolari, faţă de nivelul de 319,28 milioane de dolari înregistrat în perioada corespunzătoare a anului trecut.
Profitul OIBDA a scăzut în primele şase luni cu 36%, de la 73,49 milioane de dolari la 47,03 milioane de dolari.
Compania a încheiat însă prima jumătate a anului 2010 cu un profit operaţional de 6,31 milioane de dolari, de la o pierdere operaţională de 45,52 milioane de dolari în acelaşi interval al lui 2009.
Profitul net atribuibil acţionarilor a fost de 122,87 milioane de dolari în semestrul întâi, faţă de o pierdere de 20,35 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În privinţa rezultatelor pe segmente de business, venitul net al diviziei de broadcast a urcat în primele şase luni cu 4%, de la 315,03 milioane de dolari la 326 milioane de dolari, iar profitul OIBDA al acestor operaţiuni a coborât în aceeaşi perioadă cu 18%, de la 95,8 milioane de dolari la 78,68 milioane de dolari.
În trimestrul al doilea, veniturile nete ale segmentului broadcast au avansat cu 6%, de la 180,51 milioane de dolari la 190,58 milioane de dolari, iar rezultatul OIBDA s-a majorat cu 5%, de la 58,12 milioane de dolari la 60,87 milioane de dolari.
În România, divizia Broadcast a înregistrat în primele şase luni ale acestui an venituri în scădere, de la 84,03 milioane de dolari la 80,11 milioane de dolari, în timp ce indicatorul OIBDA s-a redus de la 29,03 milioane de dolari la 15,27 milioane de dolari. Aceleaşi operaţiuni au consemnat în trimestrul al doilea venituri de 43,56 milioane de dolari şi un OIBDA de 10,74 milioane de dolari, faţă de 48,51 milioane de doalri, respectiv 19,25 milioane de dolari în intervalul aprilie-iunie 2009.
Media Pro Entertainment a avut în primul semestru venituri nete de 66,35 milioane de dolari, în urcare cu 42% de la 46,83 milioane de dolari în prima jumătate a anului trecut, în timp ce rezultatul OIBDA al companiei s-a constituit într-un minus de 1,87 milioane de dolari, de la un profit de 2,11 milioane de dolari.
În trimestrul al doilea, venitul net al Media Pro Entertainment a crescut cu 18%, de la 32,42 milioane de dolari la 38,31 milioane de dolari, iar OIBDA a scăzut de la 3,54 milioane de dolari la 155.000 dolari.
Divizia New Media a CME a avut în prima jumătatea a anului venituri de aproape 5 milioane de dolari, cu 20% mai mari faţă de nivelul de 4,14 milioane de dolari din aceeaşi perioadă a anului trecut.
CME este o companie de media şi divertisment integrată vertical, care operează companii de broadcasting, internet şi conţinut TV, lideri pe segmentele lor, în şase state din Europa Centrală şi de Est, cu o populaţie totală de aproximativ 50 de milioane de persoane.
Grupul are staţii de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, Pro.bg şi Ring.bg), Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport şi MTV Czech), România (PRO TV, PRO TV International, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV Romania), Slovacia (TV Markiza, Doma) şi Slovenia (POP TV, Kanal A şi TV Pika).
Compania este listată la bursa americană NASDAQ şi la bursa de la Praga.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
NATO afirmă că Rusia desfășoară „activități maligne” asupra statelor membre. Ce decizie a luat Consiliul Nord-Atlantic
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a aflat motivul pentru care a murit Gabriela, micuța de 4 ani cu chip de înger din Călărași. Ce a scos la suprafață ancheta autorităților
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe