Ziua Libertăţii Presei. De ce influencerii nu sunt jurnalişti

165 afișări

În zilele noastre, presă poţi să faci şi tu. Trebuie să fii în locul potrivit, la momentul potrivit. Ai mereu la tine un smartphone şi este foarte uşor să o distribui, cu ajutorul reţelelor sociale. Aşa că te poţi transforma din cetăţan în emiţător de informaţie, peste noapte.

Este şi exemplul Angelei Carp, editor prezentator Aleph News. E iubită de urmăritorii ei de pe Instagram pentru doza de ştiri pe care o livrează acolo de mai bine de 2 ani. Acum gustă zilnic şi din viaţa unui jurnalist profesionist.

„Formatul cred că a prins foarte bine. 5 lucruri pe care trebuie să le ştii atunci când te trezeşti de dimineaţă. 5 ştiri din domenii diferite. Îmi spui şi ce părere ai despre ele şi pleci la drum informat”, a povestit Angea Carp.

Atât un influencer, cât şi un jurnalist, face content pe care îl dau mai departe. Există însă o mare diferenţă între cei doi. Angela ştie foarte bine asta. A învăţat pas cu pas care e diferenţa esenţială între cele două categorii.

„Are greutate mult mai mare ce fac în Aleph News decât ce fac în social media. Lucrez cu jurnalişti adevăraţi, cu studii, cu experienţă, şi responsabilitatea per total e mult mai mare”, a adăugat Angela.

Unde se trage linia între influencer şi jurnalist îţi spune Antonio Momoc, decanul facultăţii de Jurnalism, din Bucureşti.

„Orice jurnalist poate să fie un influencer la un moment dat. Dar nu orice influencer poate să devină jurnalist. De fapt influencerul e un fel de lider de opinie. Diferenţa majoră între influencerul obişnuit din lumea din afara presei şi jurnalist este că un jurnalist este un profesionist al informării corecte”, afirmă Antonio Momoc, decanul Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici