ZIUA PĂMÂNTULUI, celebrată de Google printr-un Doodle special

Ziua Pământului este celebrată de GOOGLE cu ajutorul mai multor logouri speciale, în care sunt prezentate animale din diferite colţuri ale lumii: o vulpe, o broască ţestoasă, un elefant, un urs polar şi o caracatiţă.

2549 afișări
Imaginea articolului ZIUA PĂMÂNTULUI, celebrată de Google printr-un Doodle special

Google celebrează ZIUA PĂMÂNTULUI printr-un Google Doodle

Google marchează Ziua Pământului prin intermediul unor logouri speciale care afişează animale din diverse colţuri ale lumii: o vulpe, o broască ţestoasă, un elefant, un urs polar şi o caracatiţă.

În fiecare an, pe 22 aprilie se sărbătoreşte Ziua Pământului/ Earth Day, instituită în Statele Unite ale Americii într-o perioadă în care a început să se vorbească din ce în ce mai des despre mediul înconjurător.

Ziua Pământului a fost proclamată de senatorul american Gaylord Nelson în anul 1970, cu scopul de a trezi interesul clasei politice faţă de mediu, un subiect ignorat. Ziua Pământului a fost celebrată în primul an de circa 20 de milioane de cetăţeni americani, mare parte dintre ei tineri şi foarte tineri.

După două decenii, în anul 1990, peste 200 milioane de persoane din 141 de ţări au transformat Ziua Pământului într-o manifestare de amploare în istoria omenirii, prin alăturarea lor în dorinţa de a milita pentru un viitor mai bun al planetei.

În anul 2009, Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU) a declarat ziua de 22 aprilie ca sărbătoare oficială a planetei Pământ şi expresie comună a dorinţei tuturor de a construi o societate stabilă, pentru un viitor mai curat şi mai verde.

Ziua Pământului a avut un rol important în popularizarea problemelor de mediu. De altfel, a fost înfiinţată şi o organizaţie - Earth Day Organization, care are în prezent filiale în peste 192 de ţări.

În prezent, aproximativ un miliard de oameni din toată lumea sărbătoresc Ziua Pământului pe 22 aprilie, numeroase comunităţi organizând chiar o săptămână întreagă de manifestări dedicate mediului înconjurător.

Google îşi modifică ocazional logoul pentru a marca diferite evenimente speciale sau pentru a omagia personalităţi ale culturii universale.

Primul "doodle" - o reprezentare ocazională a logoului Google afişată pe prima pagină a motorului de căutare - a apărut în 1998, când fondatorii Google Larry Page şi Sergey Brin au participat la festivalul Burning Man din deşertul Nevada şi au pus emblema evenimentului în spatele logoului Google pentru a anunţa utilizatorii că vor fi plecaţi în acea perioadă. De atunci au fost create peste 1.000 de "doodle"-uri pentru paginile de start ale Google din întreaga lume.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici