Acordul de împrumut pentru linia de metrou Gara de Nord-Aeroportul Otopeni a fost avizat de Guvern - Mediafax

Acordul de împrumut pentru linia de metrou Gara de Nord-Aeroportul Otopeni a fost avizat de Guvern

Proiectul de lege prin care este aprobat acordul de împrumut între România şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei pentru realizarea reţelei de metrou între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni a fost avizat, miercuri, de Guvern, a anunţat premierul Emil Boc.

180 afişări
Imaginea articolului Acordul de împrumut pentru linia de metrou Gara de Nord-Aeroportul Otopeni a fost avizat de Guvern

Acordul de împrumut pentru linia de metrou Gara de Nord-Aeroportul Otopeni a fost avizat de Guvern (Imagine:Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)

Documentul prevede încheierea unui acord în formă simplificată,prin schimb de note, între guvernele României şi Japoniei privindacordarea, prin Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei, aunui împrumut în valoare de 41,87 miliarde yeni (338,9 milioaneeuro), pentru proiectul de realizare a legăturii reţelei demetrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional HenriCoandă-Otopeni.

Acordul privind împrumutul de peste 300 milioane de euro acordatRomâniei de Guvernul nipon a fost semnat, în lunamartie, la Tokyo, cu ocazia vizitei efectuate de preşedinteleTraian Băsescu în Japonia.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat, în varaanului trecut, că a finalizat detaliile pentru contractarea de laBanca Japoniei pentru Cooperare Internaţională a unui împrumut de300 milioane euro pentru construcţia tronsonului de metrou.

El preciza atunci că autorităţile române caută soluţii definanţare pentru încă 500-600 milioane euro, în condiţiile în carevaloarea totală a construcţiei liniei de metrou Gara de Nord-PiaţaVictoriei-Aeroportul Otopeni este de aproximativ un miliard deeuro.

Conform indicatorilor indicatorilor tehnico-economici aiproiectului "Linia de metrou Gara de Nord - AeroportulInternaţional «Henri Coandă-Otopeni»",valoarea totală a investiţiei, derulată peo perioadă de şapte ani, va ajunge la 1,05 miliarde euro,dintre care 214 milioane euro vor fi alocate achiziţiei de utilajeşi echipamente.

Linia de metrou, integral subterană, va avea o lungime de 15,79kilometri,19 staţii şi un depou. Noua linie va fi operată cu 21 detrenuri cu câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transportde 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.

Staţiile au fost stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul IonMihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1,Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul "Henri Coandă"Otopeni.

Reprezentanţii companiei japoneze Itochu i-au transmispremierului Emil Boc, cu ocazia unei vizite efectuate în România în2009, că intenţionează să participe la realizarea proiectului noiimagistrale.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici