Acordul de împrumut pentru linia de metrou Gara de Nord-Aeroportul Otopeni a fost avizat de Guvern

Proiectul de lege prin care este aprobat acordul de împrumut între România şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei pentru realizarea reţelei de metrou între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni a fost avizat, miercuri, de Guvern, a anunţat premierul Emil Boc.

196 afişări
Imaginea articolului Acordul de împrumut pentru linia de metrou Gara de Nord-Aeroportul Otopeni a fost avizat de Guvern

Acordul de împrumut pentru linia de metrou Gara de Nord-Aeroportul Otopeni a fost avizat de Guvern (Imagine:Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)

Documentul prevede încheierea unui acord în formă simplificată, prin schimb de note, între guvernele României şi Japoniei privind acordarea, prin Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei, a unui împrumut în valoare de 41,87 miliarde yeni (338,9 milioane euro), pentru proiectul de realizare a legăturii reţelei de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni.

Acordul privind împrumutul de peste 300 milioane de euro acordat României de Guvernul nipon a fost semnat, în luna martie, la Tokyo, cu ocazia vizitei efectuate de preşedintele Traian Băsescu în Japonia.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat, în vara anului trecut, că a finalizat detaliile pentru contractarea de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională a unui împrumut de 300 milioane euro pentru construcţia tronsonului de metrou.

El preciza atunci că autorităţile române caută soluţii de finanţare pentru încă 500-600 milioane euro, în condiţiile în care valoarea totală a construcţiei liniei de metrou Gara de Nord-Piaţa Victoriei-Aeroportul Otopeni este de aproximativ un miliard de euro.

Conform indicatorilor indicatorilor tehnico-economici ai proiectului "Linia de metrou Gara de Nord - Aeroportul Internaţional «Henri Coandă-Otopeni»", valoarea totală a investiţiei, derulată pe o perioadă de şapte ani, va ajunge la 1,05 miliarde euro, dintre care 214 milioane euro vor fi alocate achiziţiei de utilaje şi echipamente.

Linia de metrou, integral subterană, va avea o lungime de 15,79 kilometri,19 staţii şi un depou. Noua linie va fi operată cu 21 de trenuri cu câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.

Staţiile au fost stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.

Reprezentanţii companiei japoneze Itochu i-au transmis premierului Emil Boc, cu ocazia unei vizite efectuate în România în 2009, că intenţionează să participe la realizarea proiectului noii magistrale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici