Afacerile CME în România au scăzut, dar compania are performanţe solide pe plan internaţional

Veniturile CME în România din primele nouă luni ale anului au scăzut cu 8,9%, la 109,17 milioane dolari, iar profitul OIBDA (operaţional, înainte de depreciere şi amortizare) a coborât cu 49%, la 19,59 milioane dolari, dar rezultatele grupului la nivel internaţional s-au îmbunătăţit semnificativ.

23 afișări
Imaginea articolului Afacerile CME în România au scăzut, dar compania are performanţe solide pe plan internaţional

Afacerile CME în România au scăzut, dar compania are performanţe solide pe plan internaţional (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Central European Media Enterprises (CME) a înregistrat în România, în primele nouă luni ale anului trecut, venituri de 119,92 milioane de dolari şi un profit OIBDA de 38,82 milioane de dolari.

În trimestrul al treilea, veniturile grupului media pe piaţa românească au scăzut cu 19%, la 29,06 milioane de dolari, de la 35,89 milioane de dolari în intervalul corespunzător din 2009. Profitul OIBDA înregistrat de CME în România în perioada iulie-septembrie, (după introducerea măsurilor de austeritate şi majorarea TVA - n.r.), a coborât de la 9,79 milioane de dolari la 4,32 milioane de dolari.

La nivel internaţional, grupul a înregistrat o creştere de 7,2% a veniturilor în primele nouă luni ale anului, de la 447,52 milioane de dolari la 479,72 milioane de dolari, şi un profit net atribuibil CME Ltd. de 126,29 milioane de dolari, faţă de pierderi de 41,9 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a lui 2009, se arată într-un comunicat al grupului.

Veniturile CME au urcat şi în trimestrul al treilea, cu 4,8%, de la 128,23 milioane de dolari la 134,35 milioane de dolari, în timp ce profitul a fost de 3,41 milioane de dolari, de la o pierdere de 21,55 milioane de dolari în perioada iulie-septembrie a anului trecut.

"Strategia noastră de a repoziţiona CME ca o companie media integrată vertical funcţionează. Rezultatele sunt acum mai puternice decât cu un an în urmă. Refinanţarea recentă ne-a îmbunătăţit poziţia de lichiditate şi am început să răscumpărăm datorii în mod oportunist. Poziţia de lider de audienţă şi leverage-ul operaţional ridicat pe care le-am construit, împreună cu lichiditatea solidă, ne vor permite să reducem în continuare datoria brută şi costurile cu dobânzile, în timp ce condiţiile de pe pieţele noastre vor continua să se îmbunătăţească anul viitor. Cu o relansare continuă în Cehia, Slovenia şi Croaţia în trimestrul al patrulea, suntem în grafic să obţinem un profit OIBDA în intervalul 100-115 milioane de dolari în acest an", a declarat în comunicat Adrian Sârbu, preşedinte şi director general executiv (CEO) al CME.

Pe segmente, divizia de broadcast este în continuare principalul motor al afacerilor CME, însă Media Pro Entertainment a avut, în perioadele analizate, cele mai puternice ritmuri de creştere a veniturilor.

Astfel, veniturile diviziei de broadcast au crescut în primele nouă luni cu 1,9% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 440,96 milioane de dolari la 449,55 milioane de dolari, însă profitul OIBDA al acestui segment a scăzut cu 16,2%, de la 103,75 milioane de dolari la 86,91 milioane de dolari.

În trimestrul al treilea, aceeaşi divizie a înregistrat venituri de 123,54 milioane de dolari, în scădere cu 1,9% de la 125,93 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce OIBDA a urcat cu 3,6%, de la 7,94 milioane de dolari la 8,22 milioane de dolari.

La Media Pro Entertainment, veniturile au crescut în perioada ianuarie-septembrie cu 42%, de la 65,41 milioane de dolari la 92,86 milioane de dolari, însă divizia a avut o pierdere OIBDA de 4 milioane de dolari, faţă de un plus de 4 milioane de dolari în primele nouă luni din 2009.

Divizia Media Pro Entertainment a înregistrat venituri de 26,51 milioane de doalri în trimestrul al treilea, cu 42,7% mai mari faţă de nivelul de 18,57 milioane de dolari din aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce OIBDA a trecut de la un profit de 1,94 milioane de dolari la o pierdere de 2,18 milioane de dolari.

Operaţiunile new media ale CME au generat încasări de 7,06 milioane de dolari în primele nouă luni, în urcare cu 9,5% de la 6,44 milioane de dolari în ianuarie-septembrie 2009, dar au consemnat o pierdere operaţională de 6,36 milioane de dolari, uşor mai ridicată faţă de rezultatul OIBDA negativ de 6,31 milioane de dolari din acelaşi interval al anului trecut.

În trimestrul al treilea, veniturile pe segmentul new media au înregistrat o scădere de 8,4% a veniturilor, de la 2,3 milioane de dolari la 2,11 milioane de dolari, dar divizia şi-a redus pierderile operaţionale la mai puţin de jumătate, de la 3,5 milioane de dolari la 1,5 milioane de dolari.

CME este o companie de media şi divertisment integrată vertical, cu operaţiuni de broadcasting, internet şi conţinut TV care îi conferă poziţia de lider de audienţă în şase ţări din Europa Centrală şi de Est, cu o populaţie totală de aproximativ 50 de milioane de persoane. CME are posturi de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, Pro.bg şi Ring.bg), Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport şi MTV Czech), România (PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV România), Slovacia (TV Markíza şi Doma) şi Slovenia (POP TV, Kanal A şi POP Brio).

Compania este listată pe piaţa NASDAQ şi pe bursa de la Praga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici