Aproape jumătate din autoturismele noi din UE sunt electrificate / Maşinile diesel sunt în cădere liberă

Vânzările de maşini electrice în Uniunea Europeană au reprezentat aproape jumătate din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în perioada ianuarie-noiembrie 2023, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile, scrie miercuri Reuters.

3157 afișări
Imaginea articolului Aproape jumătate din autoturismele noi din UE sunt electrificate / Maşinile diesel sunt în cădere liberă

Aproape jumătate din autoturismele noi din UE sunt electrificate / Maşinile diesel sunt în cădere liberă

Maşinile electrice, fie că este vorba de modele complet electrice, hibride plug-in sau hibride complete, au reprezentat peste 47,6% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în luna noiembrie, în creştere de la 43% în aceeaşi perioadă a anului trecut, a precizat Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 6,7% în noiembrie, a 16-a lună consecutivă de majorare, cu o creştere de 13,3% faţă de anul precedent în ceea ce priveşte înmatriculările de maşini electrice.

Înmatriculările de maşini pe benzină au crescut cu 4,2%, în timp ce cele diesel au scăzut cu 10,3%.

Înmatriculările de maşini complet electrice au crescut cu 16,4% faţă de anul precedent, la 144.378 de maşini.

În Germania, principala piaţă de vehicule electrice din Europa, au scăzut cu 22,5%, la 44.942 de vehicule.

Pe piaţa produselor electrificate, consumatorii au continuat să prefere vehiculele hibrid-electrice, cu o creştere de 28,7% de la an la an, în timp ce cererea de vehicule hibride de tip plug-in a scăzut cu 22,1%.

În Germania, Franţa şi Italia, înmatriculările de automobile hibrid-electrice au depăşit 1,5 milioane de vehicule de la începutul anului, dintr-un total de aproape 2,5 milioane de vehicule în UE.

În pofida ascensiunii vehiculelor electrice, ACEA a declarat la începutul lunii decembrie că, în Europa, „sectorul vehiculelor electrice riscă să rămână în urma sectoarelor vehiculelor electrice din alte regiuni fără o strategie industrială solidă a UE, pe fondul dominaţiei Chinei în lanţul de aprovizionare şi al stimulentelor oferite de SUA pentru producătorii săi de automobile”.

Unii producători de automobile şi analişti au menţionat o plafonare a cererii de vehicule electrice în ultimele luni. Cel mai mare producător auto din Europa, Volkswagen, a declarat în octombrie că cererea de vehicule electrice nu se dezvoltă aşa cum se aştepta, în timp ce producătorul de vehicule de lux Mercedes-Benz a avertizat cu privire la o piaţă a vehiculelor electrice „brutală”, caracterizată de reduceri puternice de preţuri şi probleme legate de lanţul de aprovizionare.

Înmatriculările la Volkswagen şi Renault au crescut cu 11,4% şi, respectiv, 6,1% în noiembrie, în timp ce înmatriculările au scăzut cu 7,3% pentru Stellantis, a precizat ACEA.

Compania de maşini electrice a lui Elon Musk, Tesla, a înregistrat un salt de aproape 45% în aceeaşi lună, reprezentând aproape 22% din înmatriculările de maşini complet electrice din UE.

Numărul de vehicule noi înmatriculate în noiembrie în UE, Marea Britanie şi în Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (AELS) a crescut cu 6%, până la 1,08 milioane de vehicule.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici