BCR: Tinerii sunt atraşi de instrumentele financiare moderne, dar au nevoie de educaţie financiară

57% dintre tinerii de 14-19 ani din România sunt clienţi ai unei bănci, procent care creşte la 92% pe segmentul de vârstă 20-25 de ani, relevă studiul “Percepţia tinerilor despre sistemul bancar din România”, realizat de Banca Comercială Română (BCR).

923 afișări
Imaginea articolului BCR: Tinerii sunt atraşi de instrumentele financiare moderne, dar au nevoie de educaţie financiară

51% dintre tinerii de 20-25 de ani sunt angajaţi, iar 58% câştigă cel puţin 1.000 de lei, lucru care îi determină să-şi completeze veniturile din salariu dinspre familie (47%), ponderea totală a celor care primesc bani de la familie, pe această grupă de vârstă, fiind de 67%. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care, în cazul tuturor tinerilor de până în 25 de ani, educaţia financiară provine, predominant, din familie (80%), în timp ce şcoala deţine o pondere de numai 15%.

Studiul “Percepţia tinerilor despre sistemul bancar din România” a fost realizat la sfârşitul lunii august, în rândul şi cu sprijinul tinerilor participanţi în cadrul programelor Summer Job and Learn @BCR, fiind colectate 1.968 de chestionare valide, din care 32% din Bucureşti, iar 68% din restul ţării.

Alte concluzii desprinse în urma acestui sondaj sunt: 63% dintre tinerii de 14-19 ani au călcat pragul unei bănci în ultimele trei luni, nivel care urcă la 78% pentru 20-25 de ani; 66% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 14 şi 25 de ani deţin un cont curent la o bancă din România, 45% sunt titulari ai unui card de debit, iar aproximativ 30% folosesc internet banking; 44% dintre cei de 20-25 de ani folosesc internet banking-ul, procent care scade la numai 14% pentru 14-19 ani. Mobile banking-ul are un grad de utilizare de 29,5% (20-25) şi 12,5% (14-19); cu toate acestea, 29% dintre tinerii de 20-25 de ani folosesc internetul pentru a plăti facturi şi a face transferuri, iar 59% fac diverse achiziţii online, procent care se situează la o cotă de 40% în cazul adolescenţilor (14-19 ani);

Principala doleanţă a tinerilor, în raport cu o bancă, ţine de calitatea serviciilor şi a personalului (30%), urmată de un nivel bun al dobânzilor practicate şi a comisioanelor (15%) şi încredere (10%). 71% dintre tineri şi-ar dori, ca soluţii inovatoare, din partea unei bănci, autentificarea prin amprentă (71%), plata prin intermediul telefonului sau al ceasurilor inteligente în magazine şi restaurante (55%), plăţi de tip contactless în magazine (37%).

În ceea ce priveşte sursa veniturilor, 74% încă mai primesc bani de la familie (ambele grupe de vârstă), iar 81% încasează aceste fonduri cash. Indiferent de sursă, banii sunt cheltuiţi, în principal, pe haine şi încălţăminte (82% în cazul grupei de vârstă 14-19 ani, 81% pentru 20-25 de ani), ieşiri în oraş (81% - 14-19 ani, 84% - 20-25 ani) sau nevoi personale de îngrijire (74% - 14-19 ani, 80% - 20-25 ani).

Dacă ar putea pune bani deoparte, tinerii ar economisii pentru vacanţe (67%), studii sau cursuri specializate (44,5%) şi îmbrăcăminte (37,7%).

Atunci când sunt conectaţi la internet, tinerii folosesc reţelele sociale (87%), caută informaţii (87%), ascultă muzică (78%), utilizează aplicaţii pentru mesaje (70%), trimit sau primesc emailuri (62%), vizionează canale TV sau filme (58%), fac tranzacţii online (46%) şi citesc presa online (45%).

Peste 53% îşi doresc să se angajeze încă din timpul studiilor, în timp ce 35% vor să îşi găsească un job după absolvirea lor.

La primul loc de muncă, tinerii îşi doresc să primească un salariu cuprins între 1.000 şi 1.500 de lei (31%), 1.500 şi 2.000 de lei (25%) şi de peste 2.500 de lei (21%). În cazul grupei de vârstă 20-25 de ani, aşteptarea privind salariile de peste 2.000 de lei e ceva mai mare.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici