Cât vorbeşti la telefonul mobil? Numărul de abonamente şi SIM-uri a scăzut în 2011,dar traficul de voce a crescut

Numărul abonamentelor şi cartelelor SIM de telefonie mobilă a scăzut anul trecut cu 1%, la 23,4 milioane, în timp ce traficul de voce a urcat cu 11%, la 58 de miliarde de minute, iar cel de SMS-uri cu 41%, la peste 11 miliarde, potrivit datelor autorităţii de reglementare (ANCOM).

218 afișări
Imaginea articolului Cât vorbeşti la telefonul mobil? Numărul de abonamente şi SIM-uri a scăzut în 2011,dar traficul de voce a crescut

Cât vorbeşti la telefonul mobil? Numărul de abonamente şi SIM-uri a scăzut în 2011,dar traficul de voce a crescut (Imagine: Shutterstock)

"Conform datelor raportate de cei şase operatori de telefonie mobilă care activează pe piaţa din România, în anul 2011 numărul utilizatorilor activi a scăzut, crescând în schimb traficul, atât cel de voce, cât şi cel de mesaje SMS. În medie, în fiecare lună din perioada iulie-decembrie a anului trecut, de pe o cartelă SIM activă s-au efectuat apeluri care au însumat 3 ore şi 26 minute şi s-au trimis 43 mesaje SMS", se arată într-un comunicat al ANCOM.

Numărul total de utilizatori activi de telefonie mobilă era de 23,4 milioane la sfârşitul anului 2011, în scădere cu 1% comparativ cu cel înregistrat la jumătatea anului şi cu 4% faţă de cel înregistrat la finele lui 2010.

Numărul cartelelor preplătite active a scăzut în 2011 cu 6%, ajungând la 14,05 milioane, în timp ce numărul abonamentelor persoanelor fizice a scăzut cu 3% (până la 6,42 milioane), iar numărul abonamentelor încheiate de persoane juridice a crescut cu 5% (ajungând la 2,94 milioane), în comparaţie cu valorile înregistrate la nivelul anului 2010.

Rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă la sfârşitul anului 2011 era de 123 cartele SIM active la 100 locuitori şi a fost calculată pe baza rezultatelor preliminare ale recensământului desfăşurat în 2011.

"Deşi numărul total de utilizatori a scăzut, traficul de voce a continuat să crească, ajungând la aproape 58 miliarde minute efectuate, cu 11% mai mult faţă de anul 2010. Din traficul total de voce realizat la nivelul anului 2011, 85,6% (peste 49 miliarde minute) a fost reprezentat de traficul în reţelele proprii ale operatorilor, 9,6% de traficul realizat către celelalte reţele de telefonie mobilă (5,5 miliarde minute), 3,8% fiind trafic către reţele de telefonie fixă (în creştere cu +29% faţă de cel efectuat în anul 2010) şi 1% trafic către reţele internaţionale (creştere anuală cu +16%)", se arată în comunicat.

În al doilea semestru din 2011, utilizatorii de cartele preplătite au efectuat 55% din traficul total, restul de 45% din traficul total fiind realizat de utilizatorii pe bază de abonament (31% de către persoane fizice şi 14% de către persoane juridice).

Durata medie a unui apel iniţiat în reţelele publice mobile a fost de 2 minute şi 17 secunde în a doua jumătate a anului 2011, în scădere uşoară (-6 secunde) faţă de cea înregistrată în perioada ianuarie-iunie a aceluiaşi an.

Durata medie a unui apel efectuat de către utilizatorii de cartele preplătite (2 minute şi 32 secunde) a fost mai mare decât durata medie a unui apel iniţiat de utilizatorii pe bază de abonament (2 minute şi 2 secunde).

În medie, în fiecare lună din al doilea semestrul, de pe o cartelă SIM activă au fost efectuate apeluri care au totalizat 3 ore şi 26 de minute şi s-au transmis 43 de mesaje SMS, în creştere cu 7 minute, respectiv 7 mesaje SMS faţă de semestrul anterior, intensificându-se utilizarea serviciilor de telefonie mobilă, în baza ofertelor comerciale puse la dispoziţie de către operatorii prezenţi pe piaţă.

"În anul 2011 au fost trimise peste 11 miliarde de mesaje SMS - în creştere cu 41% faţă de anul 2010. Din totalul de mesaje scrise, 78% au fost transmise de către utilizatorii de cartele preplătite şi numai 22% de către utilizatorii pe bază de abonamente, majoritatea acestora fiind transmise în propria reţea mobilă (93%). După creşterea semnificativă înregistrată în prima jumătate a anului 2011 (+81%), traficul de apeluri video a scăzut cu 10% în cea de-a doua parte a anului", se mai arată în comunicat.

În ceea ce priveşte utilizarea serviciilor de roaming, în timp ce volumul apelurilor efectuate a rămas constant în anul 2011 faţă de anul precedent, cel al apelurilor primite a înregistrat o creştere importantă, de la 184 milioane minute în anul 2010 la 227 milioane minute în 2011 (+23%), iar numărul de mesaje SMS trimise în roaming a crescut cu 10%, ajungând la 103 de milioane în 2011.

Raportul de date statistice a fost realizat pe baza datelor raportate de către furnizorii de servicii furnizate prin intermediul reţelelor publice mobile terestre pe baza activităţilor comerciale desfăşurate în perioada 1 iulie - 31 decembrie 2011 şi poate fi consultat pe pagina web a instituţiei.

ANCOM este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici