Câţi bani a plătit CFR pentru reabilitarea infrastructurii feroviare în primul semestru

CFR SA a alocat, în primul semestru al acestui an, 500 de milioane de lei pentru programul de întreţinere, reparaţii curente şi reparaţii capitale la infrastructura feroviară, finanţat din surse proprii şi din fonduri de la bugetul de stat, se arată într-un comunicat transmis miercuri de companie.

458 afișări
Imaginea articolului Câţi bani a plătit CFR pentru reabilitarea infrastructurii feroviare în primul semestru

CFR a alocat 500 de milioane de lei pentru reabilitarea infrastructurii feroviare în primul semestru

„Programul de întreţinere, reparaţii curente şi reparaţii capitale, finanţat din alocaţiile de la bugetul de stat, în valoare totală de 196,1 milioane de lei, şi din surse proprii ale companiei, în valoare totală de 295,5 milioane de lei, cuprinde 284 de proiecte structurate la nivelul celor 8 regionale de cale ferată pe o gamă complexă de lucrări la linii, terasamente, poduri, podeţe, tuneluri, instalaţii şi treceri la nivel”, precizează CFR SA.

La capitolul întreţinere şi reparaţii curente, s-au semnat în prima jumătate a acestui an 47 de contracte de lucrări, 30 de proiecte sunt în evaluare, 12 proiecte sunt în curs de licitaţie, iar alte 10 proiecte au fost transmise pentru validare şi urmează a fi lansate pe SEAP.

La capitolul reparaţii capitale, care cuprinde lucrări multianuale, s-au alocat surse financiare pentru continuarea a 62 de lucrări contractate în anii anteriori, 10 dintre acestea fiind finalizate în al doilea trimestru. „Au fost semnate 12 noi contracte de lucrări, 10 proiecte sunt în licitaţie, fiind demarate de asemenea alte 101 proiecte, care la ora actuală se află în diferite etape de implementare. La acest capitol, un accent deosebit s-a pus pe prioritizarea proiectelor de modernizare a 74 de treceri la nivel cu calea ferată de pe întreaga reţea feroviară”, se mai arată în comunicat.

„Investiţiile financiare alocate de companie pentru acest program asigură continuitate în graficul de execuţie a lucrărilor multianuale, iar prin lucrările anuale derulate pe reţeaua feroviară reuşim să menţinem un ritm constant în strategia companiei de îmbunătăţire a capacităţilor de exploatare oferite operatorilor de transport de călători şi de marfă execuţia, strategie care vizează creşterea vitezei de circulaţie şi a gradului de siguranţă pe infrastructura feroviară publică”, a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA.

Administratorul infrastructurii feroviare publice precizează că programul de întreţinere, reparaţii curente şi reparaţii capitale „nu afectează continuitatea graficului de circulaţie a trenurilor de călători şi de marfă, lucrări fiind executate prin asigurarea condiţiilor optime de trafic pe întreaga reţea feroviară”.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici