Câţi bani au fost investiţi în infrastructura din România: Transilvania a primit 2 mld. lei pentru drumuri anul trecut. Moldova, de zece ori mai puţin

Transilvania, unul dintre polii de creştere economică, a primit anul trecut 2 miliarde de lei pentru in­fra­struc­tură rutieră, conform datelor de la Compania Naţională de Auto­străzi şi Drumuri Naţionale din Ro­mâ­nia (CNADNR), respectiv 46% din bugetul total alocat pe acest segment, informează ZF.

16206 afișări
Imaginea articolului Câţi bani au fost investiţi în infrastructura din România: Transilvania a primit 2 mld. lei pentru drumuri anul trecut. Moldova, de zece ori mai puţin

Câţi bani au fost investiţi în infrastructura din România: Transilvania a primit 2 mld. lei pentru drumuri anul trecut. Moldova, de zece ori mai puţin (Imagine: Mihai Burlacu / Mediafax Foto)

Transilvania, unul dintre polii de creştere economică, a primit anul trecut 2 miliarde de lei pentru in­fra­struc­tură rutieră, conform datelor de la Compania Naţională de Auto­străzi şi Drumuri Naţionale din Ro­mâ­nia (CNADNR), respectiv 46% din bugetul total alocat pe acest segment.

La polul opus, Moldova - care nu a atras în ultimii ani investiţii majore în fabrici tocmai din cauza infra­struc­turii precare - a luat doar 220 mil. lei, informează ZF.

ZF a cerut CNADNR situaţia banilor primiţi de fiecare regiune pentru investiţii în construcţia de autostrăzi, reabilitarea/modernizarea de drumuri naţionale sau construcţia de variante de ocolire. Cumulat zona de nord-vest a ţării - Transilvania, Mara­mureş, Crişana şi Banatul- au avut un buget de 3,7 miliarde de lei pentru investiţii.

Pe de altă parte, zona de est a ţării  - Moldova şi Bucovina - au avut împreu­nă un buget de investiţii de aproape 370 milioane de lei, adică de 10 ori mai puţin.

„Această discrepanţă mare între investiţiile făcute în infrastructura rutieră în cele două zone va face ca diferenţa între dezvoltarea economică a celor două regiuni să fie şi mai mare. Odată cu infrastructura vine dezvol­tarea economică, vin investiţiile“, consideră Dragoş Cabat, analist economic.

Zona de Vest a ţării a atras inves­tiţii ale unor giganţi precum Con­ti­nental, Schaeffler, Daimler sau Hella, însă creşterea infrastructurii din regiunea Moldovei ar aduce un avan­taj competitiv României având în ve­dere că în această zonă forţa de muncă este mai ieftină.

Citeşte continuarea pe ZF Corporate.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici