CFR Călători ar putea cumpăra trenuri cu propulsie hibridă

CFR Călători ar putea cumpăra, în următorii doi ani, trenuri Bombardier cu propulsie hibridă, electrică şi diesel, la construcţia cărora este posibil să participe şi firme din România, a declarat, vineri, agenţiei MEDIAFAX, directorul adjunct al CFR Călători, Mihai Ion.

2 afișări
Imaginea articolului CFR Călători ar putea cumpăra trenuri cu propulsie hibridă

CFR Călători ar putea cumpăra trenuri cu propulsie hibridă

"Ne-am dori să avem aceste trenuri în doi ani. Având în vedere volumul mare de lucrări la înfrastructura feroviară, cu întreruperi de linii şi de reţele electrice din cauza lucrărilor, trenurile ar fi utile datorită propusiei lor mixte. Le-am putea folosi cât ţine linia de tensiune şi apoi am trece pe propulsia diesel", a spus Ion.

El a precizat că nu au fost încă identificate surse de finanţare pentru acest proiect, iar planul de electrificare a liniilor va fi definitivat în următoarele trei-patru luni. Potrivit reprezentantului CFR Călători, în următorii ani ar fi optimă cumpărarea unui număr de 50 - 100 de astfel de trenuri.

Automotoarele ar putea fi introduse pe distanţe lungi, unde există porţiuni de linie electrificată şi segmente unde nu există linie electrică.

"Introducerea unor astfel de trenuri ar fi utilă, de exemplu, pe rute precum Bucureşti-Mangalia, unde acum schimbăm locomotiva la Constanţa. Aceste trenuri ar putea fi utilizate şi pe relaţia Bucureşti-Sibiu, unde avem linie electrificată doar până la Braşov sau pe Bucureşti-Oradea, electrificată până la Cluj-Napoca. O altă rută potrivită ar fi Bucureşti- Piatra Neamţ", a spus Ion.

Industria românească ar putea fi implicată în producerea trenurilor, preţurile urmând să fie reduse astfel semnificativ.

"O contribuţie importantă la realizarea acestor trenuri poate fi adusă de industria românească. Avem întreprinderi care au experienţă în colaborări cu firme externe şi care pot fi implicate în aceste proiecte", a adăugat Ion.

Compania canadiană Bombardier a prezentat recent în Franţa acest model de tren cu propulsie hibridă, care are un preţ între patru şi cinci milioane de euro.

Trenul hibrid, cu patru vagoane, poate circula cu o viteză de până la 160 kilometri pe oră şi elimină cu 25% mai puţin dioxid de carbon decât celelalte trenuri de mare capacitate. Trecerea de la propusia diesel la cea electrică şi invers poate fi realizată în timpul mersului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici