CFR: Cinci companii au depus oferte pentru reabilitarea tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara

Cinci companii au depus oferte în licitaţia pentru reabilitarea tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara pe secţiunile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, valoare proiectului fiind de circa 700 de milioane de euro, informează, vineri, CFR Infrastructură.

1342 afişări
Imaginea articolului CFR: Cinci companii au depus oferte pentru reabilitarea tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara

CFR: Cinci companii au depus oferte pentru reabilitarea tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara (Imagine: ADRIAN PICLISAN/ MEDIAFAX FOTO)

IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., Impreza Pizzaroti& C SpA Italia S.p.A., S.C. Alstom Transport S.A., Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. şi Strabag au depus oferte pentru reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 de km pe oră.

Valoarea lucrărilor licitate este estimată la 3.190.570.000 lei fără TVA (cca 700 mil.euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 85%, iar cofinanţarea în proporţie de 15% de la bugetul de stat. Durata de execuţie este de 48 de luni, la care se adaugă 60 de luni perioada de notificare a defecţiunilor.

Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare aferente celor două secţiuni Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, va promova mobilitatea pe secţiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighişoara - Braşov, prin creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h, reducerea duratei de transport, creşterea siguranţei feroviare, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului şi îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.

În cadrul contractului de execuţie lucrări vor fi executate mai multe lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente linii de cale ferată, consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, arhitectură, instalaţii electrice, instalaţii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului. Pe acest traseu se află 11 puncte de secţionare, toate centralizate electrodinamic (CED) - 4 staţii de cale ferată, 15 halte, două noduri de cale ferată principale şi un tunel dublu de 660 de metri lungime.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici