Clienţii Băncii Carpatica, ţinta unor atacuri de tip phishing

Clienţii Băncii Comerciale Carpatica (BCC) au fost, în ultimele zile, ţinta unor atacuri de tip phishing, primind e-mail-uri prin care li se solicitau date personale de autentificare precum cod client, utilizator şi parolă, a anunţat, luni, instituţia de credit.

19 afișări
Imaginea articolului Clienţii Băncii Carpatica, ţinta unor atacuri de tip phishing

Clienţii Băncii Carpatica, ţinta unor atacuri de tip phishing

"Phishing-ul" presupune înşelarea încrederii persoanelor vizate, prin însuşirea unei false identităţi pe Internet, fără afectarea fizică/informatică a sistemelor instituţiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea băncii şi destinate utilizatorilor de poştă electronică, sunt realizate astfel încât să poată fi considerate informări oficiale şi legitime ale băncii.

"Din punctul de vedere al graficii şi conţinutului, formularul ataşat în e-mail-ul capcană este asemănător paginii corecte de furnizare a serviciului BCC e-SMART. Prin accesarea acestei pagini, clientului i se solicită date personale de autentificare precum cod client, utilizator şi parolă", precizează BCC.

BCC a arătat că au fost luate măsuri pentru blocarea atacului, iar securitatea sistemelor informatice ale băncii nu a fost pusă în pericol, accesul la acestea realizându-se pe nivele multiple de autentificare.

Banca aminteşte clienţilor că nu a solicitat şi nu solicită, în nicio situaţie, informaţii confidenţiale prin e-mail cum ar fi user/ parolă, număr de card, data expirării acestuia sau codul PIN.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici