Compania Facebook, în defensivă, după ce a fost acuzată că a IGNORAT acţiunile Rusiei din timpul campaniei prezidenţiale americane din 2016

Oficialii Facebook încearcă să explice atitudinea companiei în legătură cu presupusa utilizare de către Rusia a reţelei de socializare în scopul influenţării rezultatului scrutinului prezidenţial din SUA, după ce o investigaţie New York Times a sugerat că firma a ignorat activitatea rusă şi a încercat să devieze atenţia publicului printr-o campanie de denigrare a criticilor şi companiilor rivale.

530 afișări
Imaginea articolului Compania Facebook, în defensivă, după ce a fost acuzată că a IGNORAT acţiunile Rusiei din timpul campaniei prezidenţiale americane din 2016

Compania Facebook în defensivă, după ce a fost acuzată că a ştiut de ingerinţele Rusiei cu mult timp înainte să anunţe

O investigaţie realizată de jurnalişti de la cotidianul The New York Times, publicată miercuri, sugerează că Facebook a ignorat activitatea Rusiei pe reţeaua de socializare în timpul campaniei prezidenţiale americane din 2016 şi chiar a încercat să devieze atenţia de la acest aspect, inclusiv prin discreditarea companiilor rivale sau răspândirea de teorii ale conspiraţiei despre omul de afaceri George Soros.

Potrivit jurnaliştilor NYT, experţii de securitate ai companiei aveau informaţii încă din 2016 despre activitatea hackerilor ruşi pe reţeaua de socializarea, însă Mark Zuckerberg, co-fondatorul şi preşedintele Facebook, nega la acel moment posibilitatea ca reţeaua de socializare ar putea juca un rol decisiv în alegeri. Abia peste un an Facebook a dezvăluit publicului informaţii despre acţiunile ruse.

Sheryl Sandberg, director de operaţiuni, a respins informaţiile că oficialii Facebook ar fi ignorat activitatea Rusiei pe reţeaua de socializare, ori că ar fi perturbat investigaţiile pe această temă, informează postul CNBC.

La rândul său, Zuckerberg a declarat joi că acuzaţia că firma sa ar fi încercat să ascundă adevărul "este pur şi simplu neadevărată".

Sandberg a recunoscut însă că ea şi Zuckerberg au reacţionat "prea lent" la acţiunile Rusiei pe reţeaua de socializare.

Investigaţia publicată de jurnaliştii de la The New York Times a mai indicat că Facebook a încercat să devieze atenţia publicului de la propriile probleme prin discreditarea criticilor şi a companiilor rivale, Google şi Apple.

Facebook a angajat o firmă de relaţii publice republicană, Definers Public Affairs, care a iniţiat o campanie cu scopul inducerii ideii că omul de afaceri George Soros ar coordona criticile împotriva reţelei de socializare.

Potrivit jurnaliştilor de la NYT, firma de relaţii publice a "presat" reporterii să exploreze "legăturile financiare între familia şi organizaţiile filantropice ale lui Soros" şi grupuri care critică Facebook.

Zuckerberg a declarat joi că nu ştia de legăturile Facebook cu Definers, adăugând că acestea au fost oprite după ce a aflat despre activităţile acestei firme din investigaţia NYT. El a mai spus că are "un respect extraordinar pentru George Soros".

Co-fondatorul Facebook a mai afirmat că nu vrea să fie asociat cu firme de lobby ca Definers, chiar dacă "acest tip de firme poate sunt normale la Washington".

George Soros a îndemnat Facebook să iniţieze o anchetă internă independentă privind activităţile companiei în privinţa lobbyului şi relaţiilor cu publicul.

"Aceste eforturi par să fie parte dintr-o strategie deliberată de distragere a atenţiei de la problemele reale cu responsabilitatea cu care compania dumneavoastră continuă să se confrunte", afirmă Patrick Gaspard, preşedintele Fundaţiei Open Society, o organizaţie filantropică fondată de Soros.

Cotidianul a mai relatat că Zuckerberg ar fi ordonat echipei de conducere a Facebook să folosească numai telefoane mobile cu sistemul de operare Android după ce Tim Cook, directorul general al Apple, a afirmat într-un interviu că firma sa nu se ocupă cu traficul de date personale. Zuckerberg şi-ar fi motivat decizia de faptul că sistemul de operare Android are mai mulţi utilizatori decât sistemul iOS al Apple.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici