Companiile vor putea să sponsorizeze ONG-urile pe care le susţin şi prin intermediul ANAF

Companiile profitabile din România pot să solicite, până pe 23 decembrie (sau în maxim 6 luni de la depunerea declaraţiei de impozit pe profit), redirecţionarea unui procent din impozitele plătite pentru anul 2021 la ANAF către o organizaţie non-profit sau o cauză socială.

Urmărește
654 afișări
Imaginea articolului Companiile vor putea să sponsorizeze ONG-urile pe care le susţin şi prin intermediul ANAF

Modificarea a fost introdusă recent în Legea 322/2021 pentru aprobarea procedurii privind redirecţionarea impozitului pe profit.

Ultimele modificări aduse în Legea Sponsorizării permit de acum companiilor să redirecţioneze până la maxim 20% din impozitul pe profit datorat statului sau respectiv din impozitul pe venit (în cazul microîntreprinderilor) către o cauză socială sau ONG pe care vor să îl susţină. Procesul este simplu: companiile trebuie să semneze un contract cu organizaţia non-profit pe care vor să o sprijine, apoi completează şi depun la ANAF o declaraţie (Declaraţia 177) prin intermediul căreia arată că vor să redirecţioneze banii către acesta, iar ANAF va vira sumele către ONG-ul desemnat în termen de 45 de zile (dacă cererea este aprobată, iar compania are impozitele plătite la zi).

„Această facilitate fiscală nu presupune nici cheltuieli suplimentare pentru companii şi nici rectificări de declaraţii. Firmele plătesc oricum taxele către stat, iar oportunitatea este vor putea să redirecţioneze o parte din taxele pe care le plătesc şi către un ONG. Acest lucru aduce o flexibilitate mai mare în relaţia dintre sectorul non-profit şi cel privat. Am observat că, în prezent, doar 1 din 4 companiile private sponsorizează proiecte din domeniul educaţiei în România. Astfel că, această facilitate deschide drumul către o rată mai mare a sponsorizărilor. Dacă procentul firmelor care ar redirecţiona pentru educaţie ar fi de 50% din total, probabil că acest lucru ar aduce echivalentul a aproximativ 200 de milioane de euro pe an în sistemul de educaţie”, a explicat Andreea Nistor, Director Executiv AVE.

Noua declaraţie nu modifică condiţiile de până acum pentru sponsorizări, ci pune la dispoziţia companiilor încă o opţiune prin care acestea pot fi făcute. Astfel, firmele pot să opteze pentru sponsorizări directe, din conturile proprii către ONG-uri sau cauze sociale, dar şi pentru Declaraţia 177, prin care ANAF va redirecţiona banii către ONG-urile desemnate. Mai mult, o companie poate folosi simultan ambele opţiuni pentru a redirecţiona 20% din impozitul pe profit (care se scade din impozitul pe profit) către un ONG sau cauză socială.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici