Concurenţă pentru iPad: Cum arată tableta Microsoft Surface - GALERIE FOTO

Microsoft a prezentat tableta "Surface", cu diagonala de 10,6 inci şi următoarea versiune a sistemului de operare Windows, compania încercând astfel să propună un concurent puternic pentru iPad-ul celor de la Apple.

3168 afișări
Imaginea articolului Concurenţă pentru iPad: Cum arată tableta Microsoft Surface - GALERIE FOTO

Concurenţă pentru iPad: Cum arată tableta Microsoft Surface (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Surface reprezintă o abatere de la strategia tradiţională a Microsoft de a se concentra pe dezvoltarea de software pentru sisteme hardware produse de companii partenere, transmite Bloomberg.

Tableta va avea ecran cu o diagonală de 10,6 inci şi va fi echipată cu Windows 8 Pro sau Windows RT, urmând să apară pe piaţă în a doua jumătate a acestui an, a declarat directorul general al Microsoft, Steve Ballmer, în evenimentul de prezentare organizat luni seara la Los Angeles.

Varianta cu Windows 8 Pro este bazată pe o platformă Intel, în timp ce versiunea cu Windows RT este construită pe hardware ARM.

Surface vine îmbrăcată într-o husă, iar partea care acoperă ecranul poate servi drept tastatură şi track pad.

Cel mai mare producător de software din lume şi-a intensificat astfel asaltul pe piaţa tabletelor, preferate de tot mai mulţi consumatori în defavoarea laptopurilor. Creşterea explozivă a pieţei tabletelor în ultimii doi ani a afectat seminificativ piaţa PC-urilor, în special segmentul portabilelor, exercitând presiuni asupra veniturilor generate de Windows.

Noua strategie ar putea deteriora relaţiile companiei cu unii producători de PC-uri, care au investit masiv pentru a-şi dezvolta propriile tablete Windows 8 şi ar putea fi nemulţumiţi că sunt nevoiţi să concureze cu un produs Microsoft.

"Ce pot să spun? A îngheţat iadul. Mişcarea este în antiteză totală cu afacerea lor de bază. Şi-au luat soarta în propriile mâini. Este o decizie îndrăzneaţă, dar foarte riscantă. Tableta s-ar putea transforma, pentru Microsoft, în următorul Zune sau următorul Xbox", comentează pentru Bloomberg Michael Gargenberg, analist la Gartner Inc., făcând referire la consola de jocuri Xbox, un succes răsunător pentru compania din Redmond pe o nişă hardware, şi la media player-ul Zune, poate cel mai cunoscut eşec al Microsoft.

Microsfot vrea să lanseze Windows 8 la timp pentru sezonul sărbătorilor de sfârşit de an. Sistemul de operare este optimizat pentru interfaţă touch-screen şi va funcţiona atât pe platforme x86, precum cele produse de Intel, cât şi pe hardware ARM, regăsit acum în majoritatea smartphone-urilor şi tabletelor de pe piaţă, inclusiv iPad.

Preţul Surface va fi anunţat la scurt timp înainte de data lansării şi va fi "competitiv cu tablete comparabile ARM sau PC-uri Intel din clasa ultrabook", potrivit Microsoft.

Versiunea cu Windows RT şi hardware ARM va fi disponibilă odată cu lansarea Windows 8, în timp ce varianta bazată pe platforma Intel va apărea pe piaţă cu aproximativ trei luni mai târziu.

Varianta ARM a Surface are o greutate de 680 de grame şi o grosime de 9,3 milimetri, cu carcasă din magneziu şi procesor Nvidia Tegra.

Varianta cu Windows 8 Pro va avea, pe lângă sistemul de operare mai complex, o baterie mai mare, procesor Core i5 cu tehnologie Ivy Bridge, porturi USB 3.0 în loc de 2.0 şi stocare de 64 sau 128 GB, dublu faţă de versiunea RT. Display-ul tabletei cu Windows 8 va avea de asemenea o rezoluţie mai mare, 1080p. Principalul dezavantaj al tabletei cu Windows 8 va fi mărimea: 13,5 milimetri grosime şi 903 grame.

Printre partenerii Microsoft care vor produse de asemenea tablete cu Windows 8 se numără Acer, Toshiba sau Asus.

Piaţa tabletelor este încă dominată de Apple cu iPad, deşi Samsung şi Amazon.com au lansat produse concurente bazate pe platforma software Android a Google, care s-au bucurat de un oarecare succes.

Nume precum Hewlett-Packard (HP) sau Research In Motion (RIM, producătorul BlackBerry) au eşuat în încercările de a pătrunde pe nişa tabletelor.

Cea mai cunoscută încercare a Microsoft să detroneze un produs Apple a fost media player-ul Zune, care a avut vânzări solide dar nu a reuşit să clatine dominaţia iPod şi a fost scos din producţie anul trecut.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici